Kita yg tak sempurna akan jadi sempurna jika mencari yg sempurna...hoo yea?

Assalamualaikum...

Entry kali ni panjang.jgn risau ada GAMBAR utk hilang bosan.

Aku benci bila idea yg dtg ,encurah2 tadi tak mampu aku terjemahkan dlm bentuk tulisan.masa tgah sibuk tu la baru die dtg.rasa kusut kerja pon xdpt halang utk berangan seminit dua.tapi bila aku da sedia nk menaip,ini aje aku ingat ? FUKC.

nak fikir tajuk entry lagi la mcm KEDODOL.makanya itu aje yg termampu. Setiap org xsempurna...

Mungkin sempurna fizikalnya tapi mental retarded.mungkin genius dan pintar tapi tergolong dlm org kurang upaya ? Mungkin. Atau xsempurna mxm aku...nampak okay,cool,sedang2....tapi sbnrnya ada pekung di dada ? Siapa tau....(time2 ni nk masuk bakul angkat sendiri.YEAY SAYA COOL !) naseb baek pekung tu di dada. Kalau di tgn,aku tunjuk.takde hal.tapi dada adalah sensitif.

Semua pon mencari kesempurnaa.bukan bajet bagus.tapi itu la dia lumrah manusia yg xsempurna.semua org tahu.tapi semua pon KEDARUK mahukan kesempurnaan itu.bagi aku,ia subjektif.lain di mata kita,lain jugak di mata org lain.lebih HARAM J bila kesempurnaan hanya terlihat di awal2 perkenalan.ehem2!

Sometimes benda simple kite xsedar.mcm tong sampah.biasanya kau letak penjuru kiri.dah expert buang sampah tepat2 masuk lubang.kalau xmasuk,naseb xmenyebelahi la tu.tapi bila tong sampah ditukar lokasinya ke belah kanan,KAU AKAN TETAP TERBALING KE KIRI.Sedar atau tak,aku dah buat di opis pagi tadi sampai ke petang...der!

Kalau boleh,aku mahukan segalanya sempurna.ikut kehendak hati.mahukan teman yg mampu memahami aku setiap masa,hensem bergaya,beruang...err ber wang,baik hati,jujur,setia,romantik heheh.

Kalau bole aku mahukan segalanya sempurna.ikut kehendak hati.mahukan keluarga yg sempurna.kaya,parents pandai speaking london,datuk,datik,bungalowww,kereta BMW,FERRARI dan paling busuk LAMBORGINI.:D

kalau boleh aku mahukan segalanya sempurna.ikut kehendal hati.mahukan tempat kerja yg kondusif,mewah,allowance menimbun kedaruk,gaji kedaruk,boss kedaruk,naik pangkat,customer yg memahami,paling tidak,melancong luar negeri.woha!

Sebab aku seorang yg kadang2 lupa diri.mencari kesempurnaan.sedangkan aku ? PEKUNG..PEKUNG...JAGA. Heh! Kamu pon sama ok.xperlu berdalih.senyum aje lah ye.

Tapi dgn diri yg xsesempurna mana,adilkah kalau kita mencari SEMPURNA itu?akan sempurnakah kita ? Semua tu TAK BENAR. Sebab kau sendiri ckp NOBODY ID PERFECT ! then? Rasa tertipu dgn kehendak sendiri. Hehe...kasihan kan?

Konon mahukn tman yg memahami.tanya balik diri kau.kau paham dia?
Konon mahukn teman yg hensem,lawa...kau ingat kau hot?tolonglah...
Konon mahukan teman yg baik hati,jujur...kau tipu sunat kau tak sedar.
Konon nak family yg sempurna...berapa byk cukai harta kau kene declaire?nak mampos?err..sori terkasar..huhu.geram dgn diri sendiri nih -_-
konon nak boss kedaruk.kau buat kerja LEMBAP.mcm pahat...

Tapi kenapa manusia selalu mencari kesempurnaan org lain?

Xbermakna kita dpt yg kononya sempurna,kita kelihatan sempurna.sebab drpd kesempurnaan org lain itu,ketidaksempurnaan kita akan lebih terserlah !

Kau hodoh,dia cantik,hensem...
Kau gemuk,die selim melim...
Kau busuk,dia wangi...
Kau miskin,dia kaya...
Kau jahat,dia baik gilaaa...

Kau xrasa mcm BEAUTY AND THE BEAST ke?

Tapi itulah kita....kenyataan.it's a fact man! DAMN kan?huhu...

Mulut pandai ckp...
'terimalah dia seadanya...terima kelemahan dia.sbb kita pon ada kekurangan...' aku berani potong kuku la. Itu hanya cakap-cakap.

Another fact is,u will never knows your DAMN unperfect FUKC up behaviour until someone that loves you tell the truth.it happens AFTER u told them their UNPERFECTNESS to be a reason for u to LEAVE them up.then u will ask them..WHY NOW?

stupid ah kamu ni.sebab die syg kau.dia cuba terima kekurangan kau.tapi kau ?

Fikirlah....

Semua org layak utk utk peluang kedua tapi...bila peluang itu dtg,KITA TAK TAHU...

P/S: NAK GAMBAR?sila GOOGLE.

Wassalam

Comments

Popular Posts