RedhaAllah s.w.t dtg selepas redha ibu dan ayah...

Assalamualaikum...

Budak jahat ni bg salam.silalah jawap ye.

Td petang sblum maghrib,sblum mandi,sblum solat maghrib,sblum tuang nasi dlm dulang,sblum cedok lauk,sblum mkn,sblum santai2,sblum potong tembikai,etc etc bla bla bla...tetibe aku nk berkongsi.khas kpd budak2 jahat mcm aku ni dan yg sedar diri tu takdelah sebaik mana sebenarnye.buat2 baek je..kdg2 HIPOKRIT,drama semata2...mcm baby...

Pernah aku terfikir...APA YG AKU CARI SELAMA NI?dah 23 tahun aku carik satu benda aje.dah lame..dari dulu...kalau kawen dlm masa 23 tahun tu,dah ade anak 3,yg sulung umur 21 lelaki,anak kedua umur 19 perempuan,yg last perempuan jugak kot.agak2 umur dlm 15 sbb family planning. HANYA RAMALAN DAN ANGAN2...KONONNYER laa.

Satu yg aku carik...iaitu KEREDHAAN ALLAH.sebagai budak jahat,yg dulu2 pernah buat salah silap,tertaksengaja menderhaka kpd kedua ibu bapa,termissed klas,terponteng kuliah,tertipu org,tercurik syiling ayah,dan byk2 lg perbuatan yg aku mmg sedar mase tu tapi nak jugak ter buat...ada ke redha itu?

Someone bgtahu aku...
Keredhaan Allah takkan dtg sebelum keredhaan kedua ibu bapa kita...baru aku ingat.aku selalu ckp nk keluar jumpe kawan.kdg2 mereka bg.kdg2 mereka mcm berat hati.tapi aku x ambil kesah...baru aku ingat...redha ibu bapa sgt penting...kamu ingat x?

Kalau mencari redha,mencari APA ITU ISLAM...kita tahu rukun islam yg 5 itu...utk menjadi islam yg sempurna,haruslah berpegang sekurang2nya 4 rukun itu...sbb xsemua org mampu pergi menunaikan haji...(kalau aku salah,sila betulkan.aku JAHIL)

apa gunanya 5 rukun itu?

Kita mengucap 2 kalimah syahadah...kita percaya dan menjadi saksi Nabi Muhammad s.a.w itu pesuruh Allah. Tapi dari mana kita boleh jadi saksi? Sedangkan pada waktu zaman rasulullah,kita belum wujud walau sebesar zarah? Itu lah gunanya AL-QURAN,SUNNAH DAN HADIS rasulullah...kita berpegang padanya.

Solat.sbg lelaki contohnya,setiap hari ada 9 kali mengucap kalimah syahadah kecuali hari jumaat...itu la dia TIANGnya...bila mendirikan solat,itulah dia dindingnya...

Zakat fitrah pulak menyempurnakan fitrah manusia sbg khalifah yg paling mulia di muka bumi...

Dan lengkaplah ia dgn puasa...

Mudah je ISLAM ni sbnrnye...tapi aku ni malas sgt.budak jahat...

Kalau xpaksa mana dtgnye usaha itu? Konon org ckp kalau buat ibadah terpaksa,xdpt keredhaan ALLAH S.W.T...ibadah xditerima...siapa kita utk mengadili org?jgn ingat org bersongkok dan berkopiah yg baik sentiasa itu akan masuk syurga...kita tidak layak...cukuplah menasihati...

Kalau org cakap kau BODOH kau xmarah...tapi kalau org ckp kau JAHIL?marah x?sbnrnye maksudnya juga sama...pilihlah nak mana satu...

Aku cuma mengingatkan diri sendiri aje sbb aku mmg pemalas...

Aku harap ape yg aku cari akan aku jumpa....sbb aku jahat....aku jahil...aku tersasar di jalan MU...

P/s : panggilan petang tadi sgt menterkejutkan aku...jawap dgn tangan menggigil suara terketar2...DIA call aku setelah sekian lama.

Wassalam

Comments

Popular Posts