Bile perlu berkata 'tak ape'

When to say NEVER MIND. Bukan never main. Atau main-main. Atau suka main. Tapi sbnrnya MIND. Sebut betul2. MIND. MIND. MAIN.

biasalah org melayu. Kan suka main. Oops! SENSITIF. Tuyun..jaga mulut. Huhu. Sorry saya salah.

Jgn selalu ckp NEVER MIND. Org melayu ckp TAK APA. Singkatan 'tak ada apa..' atau mungkin 'tidak mengapa'. Nak tau kenapa? EH TAK APE lah. Tak nak story.

Eh TAK APE ! Ceciter2 ! Kalau kecik hati pun apa ada hal...huhu.TAK APE...

Ok cukuplah mukadimah tu. Org tertentu je paham.bak kata pak belalang..sape xnampak,dia anak luar nikah. Tp aku takde la sekejam tu. Kalau xnampak makna cukuplah sekadar lampi. TAK APE aku paham. Kesan radiasi.

Jadi bile utk berkata TAK APE? bila tibe2 org yg kau rasa bole percaya, yg kau sayang, buat sesuatu yg mengecewakan. Jadi sbb syg, kau pasti ckp TAK APE :). Mulianya kamu. Teruskan.

Tengah menjamu selera dan didatangi peminta sedekah sbyk 3 kali oleh org yg sama. Jadi kau ckp TAK APE lah pakcik.tak ade duit. Huhu. Cuba tukar sikit. Sikit aje...xbyk...TAK APE lah.bagi aje.seringgit ape lah sgt.TAK APE.sy ikhlas.tapi kalau malas,panjang sgt kata2 tu,xpayah ckp ape2.BERDIAM ITU KAN LEBIH BAIK...:)

hati manusia mana yg boleh diduga?tak ada seorang pon boleh diduga juga menduga.DUGA DUGA DUGA.kalau org afrika baca 'duga' mcm bahasa diorg.sebut byk2 sambil lompat pegang kayu.DUGA! DUGA ! DUGA! heheh...

Jadi xperlu la menduga hati org...xperlu la cuba sakitkn hatinya...kalau dia nk sakitkan hati sendiri biarkan.TAK APE.tak ada masalah.

Sebab org yg bijak...akan berkata TAK APE lah.saya xmarah awak pon.awak buat lah apa awk rasa puas.sy salah kot..tp sy xtau apa salah saya la awak.awak boleh bgtau details x?kot2 saya terpijak kaki awk sampai lebam ke,atau saya tersalah ckp ke.huhu.saya gurau aje la awak.AWAK AWAK,MAAFKAN SAYA YE?MAAFKAN SAYA?SAYA JANJI XBUAT LAGI. Ok ni ayat ASMARA TV3 :)

lepas 2 atau 3 bulan, kena lagi...kena mintak maaf lagi...haih ! Jgn jadi baik sgt boleh tak? Eh TAK APE la awk. Die tak pijak kepala saya pon la.huhu.as long as kepala saya tak sakit,TAK APE la.sy xnk perbesar2kn hal ni...ALAHAI BAIKNYA KAMU :)

mmg bagus utk berkata TAK APA tapi biarlah berpada.sbb org skrg ni xnk mengaku kesalahan die sbb dia ada guna cermin tapi hanya utk bermekap,pakai tudung,gaya rambut,sembur perfume dan bla bla bla...die xcermin diri dia.dia perasan bagus.

Sekali sekala berkata la USE YOUR MIND rather then NEVERMIND. nanti org pijak kepala. Suruh kau ini, suruh kau itu, ckp kau ini, ckp kau itu...even sblum ni kau ok aje dgn die.kau tak berniat nak menyakiti hati dia.tapi bila dia marahkan kau dgn sbb yg kau sendiri tak pasti,mestilah kau SEDIH.time tu pon kau nk ckp TAK APE ke?huhuhu...

Kerana api hanya boleh dipadam dgn fire extangushier(aku tau salah eja so jgn senyum).haih AKU SEDANG BERUSAHA MENJADI FIRE EXTANGUSHER(cubaan ejaan)YG BAEK ! yeayy! Bai

Comments

Post a Comment

Bonda membebel apa tu?

Popular Posts