Izinkan aku...utk kali ini

Assalamualaikum...

Suddenly nk jadi serius utk entry kali ni. Rasanya baru je update beberapa jam yg lepas.dah update lagi...nampaknye aku mmg betol2 byk masa lapang berhabis waktu dgn berblog.hey ingat senang ke nk typing by using qwert phone?haih...GIGIH.

senang cerita...I'm THE OTHER ONE.

Tahu tak pasal anjakan paradigma?benar2 tiada kaitan. Tahu pasal trauma? Erm..mungkin ada sedikit.

Mcm mana aku nk luahkan ni...SUSAHNYA BERKATA2.tambahan pula perut sedang lapar.idea pon tak seiring dgn keterujaan menaip.kusut.

Sudah hampir setahun. Mungkin semua pun sudah anggap ia hampir selesai. Ya HAMPIR. Aku bersyukur dgn hidup aku skrg. Pengalaman lalu menjadikan aku lebih berdikari. Tapi kedegilan aku masih menjadi2...aku tidak berhati2..ermm.apa nak jadi...?

Kalau setiap saat dibayangi masa silam.kalau setiap saat menangisi kesilapan lalu...perit kan? Dan itulah yg aku lalui...

Seperti memakai maskerada@masker@mask@topeng@topeng jerebu dan yg sewaktu dgnnya...aku SURRENDER. FED UP. PUTUS ASA.sebab itu jugak aku senyum.aku ketawa.HAH! letihnya.

hey bukan maksud aku utk dikasihani.JGN.TAK PERLU.aku masih hidup.aku masih ada kedua org tuaku.dan aku sudah mampu tersenyum! Aku berdikari. Aku berani dan yakin dgn Dia yg menentukan jalan hidup ku. Dan kerana itu aku berusaha tunduk dgn serendah2nya agar aku mampu melepasi halangan yg berada di atas!MUDAH2AN...

Kehidupan seiring dgn menjaga hati.begitu hebatnya Dia yg mencipta organ manusia yg di panggil hati. Sangat misteri dan sukar di baca...

Aku juga punya hati.utk dijaga sendiri andainya org yg berada disekeliling tidak mampu membantu.kerana aku juga terkadang lalai dan gagal utk menjaga hati mereka2.jadi MAAFKAN AKU...mungkin niat tidak seiring dgn perbuatan dan percakapan?MUNGKIN.kerana dlm setiap musibah dan masalah yg harus ditanggung oleh HATI adalah sepenuhnya RAHSIA ALLAH S.W.T....

Sakit,pedih,perit,hiba,kecewa,merintih dan nanah hati ini bila kita disalah erti.kerana manusia mmg begitu.kau dan aku.SAMA...tidak sempurna dan terlalu hina...

Hey inilah erti hidup sbnr.kasih sayang dan kesedihan,cinta dan merana,persahabatan dan permusuhan,keluarga dan air mata,keseronokan dan kesedihan,dipermainkan dan dikecewakan,wang ringgit dan pangkat....COMPLICATED.

tapi Dia juga berikan hati utk bersabar...kerana suatu masa, KEBENARAN BERADA DIPIHAK YG BENAR.bukan kemenangan...kerana kemenangan tidak menjamin apa2 tetapi usaha yg betul2 ikhlas utk mencapai kebenaran...

Kerana aku tidak sempurna,lidah berbicara tanpa fikiran tersemat di celahnya...tiba2 aku rasa bodoh yg amat.terkadang aku rasa sgt2 TERUK! Hampir aku membenci diri sendiri! Hampir aku jadi gila memikirkan KENAPA DAN KENAPA DAN KENAPA dan ia berterusan....APA SALAH AKU??hey ckp la.apa salah aku?mana hikmahNYA??mana hikmah yg kamu semua ckp tu?BUTAKAH aku?

Bila ada yg dtg minta bantuan aku.mahukan nasihat aku..ya aku bantu..hahaha.aku bantu sedangkan aku mcm nak gila dgn dilema or trauma or anjakan paradigma wat so ever...IKHLAS KE AKU??watdafak...aku rasa menipu diri sendiri,kau,mereka,dia dan semua!

Mungkin senyuman itu membawa seribu erti kepada pemiliknya...kusut utk aku fikirkan semua ni.tapi setakat ini aku BERJAYA utk menggembirakan hati sendiri dan seharusnya aku memerlukan sahabat utk ini...

BERDOA SEMOGA APA YG AKU CUBA USAHAKAN TADI MEMBERI KESAN YG POSITIF...aminn.

Comments

Popular Posts