tuyun dan masa lalu...bila bersatu...

assalamualaikum w.b.t...
 
pertama kali dlm hidup aku merasakan yg labour day itu sgt bermakna sbb sebelum ni aku xpernah hidup sbg pekerja.asyik jadi student bertahun2.cuti labour day pon sbb lecture or cikgu sibuk sambut cuti yg satu hari tu je la.lagi lemah kalau cutinye jatuh hari selasa or rabu or khamis...badi je aku rasa.
 
kebetulan 1 mei jatuh hari ahad,so isnin mmg xde masa la nk ge keje buang masa kt opis kn.so aku ke KL.sebenarnye ade majlis kawin senior aku masa di UiTM dulu.
 
alasan baik je tuh.he he he
 
siapa yg naik ke KL atau dari KL turun ke JB tahu la mcm mane damn nye jammed waktu tu.dari senai sampai ke pagoh kereta slow 60 km/h.tahun bile nk sampai aku pon xsure.jom potong kiri? he he he
 
dan kerana itu,kami sampai tepat jam 8 mlm.
 
esoknye,janji pukul 11 nk jumpe di hotel UiTM.majlis kawinnye dekat area sungai buloh aje.jadah ape aku patah balik ke Shah Alam then ke Sungai Buloh?
 
err..ade 2 sebab.tak tahu jalan dan adik2 takde transport.so satu lg alasan yg kuat utk berjumpe.he he he
 
yg dtg majlis kawin tu semua ada dlm gambar pertama.cikgu kitorng yg ajar kawad dulu pon ade.yg tengah2 pakai songkok tu.nama dia cikgu Wahi.mak long(wife) xdpt dtg sbb kursus haji katanya.hurmm...xdpt jumpe lg...sedihnya.
 
dan mana yg kenal aku dulu kini dan selamanya tu pasti terlihat gambar yg satu itu.eh!kami dlm photo yg sama la?ha ha ha...PROFESSIONAL katanya.^_^
 
err..apa perasaan cik yunakira eh?
BIASA JE
err...pasti?
PASTI
err...apesal mcm sedih je masa nk balik JB?
TAK PASTI
err...mule2 bersua muka ape perasaan kamu?
DUG DIG DAG(bunyi)
 
hurm.hurm.hurm.
err.
ooo
ish
erk?
adeh -_-'
 
bak org kata,seseorang yg hadir dlm hidup kita yg bukan takdir kita,akan meninggalkan kesan tapak kaki di hati kita.bukan hati kita kene pijak ye...err..eh yeke?x kene pijak tp ade kesan tapak kaki pulak?huhu...aku rasa kene pijak la hati aku ni.rasanya la.wallahualam.
 
sempat main boling di ole2 shah alam.then lepak gerai SS2,tempat wajib student UiTM yg dah hujung2 sem sebab duit PTPTN dah habes.lepak la dlm 2 jam...
 
perjalanan balik tu aku singgah ke Melaka mkn ikan bakar di...di...err aku x ingat nama tpt tu.then balik tu jem masa nk masuk tol jadi aku trus ke Jonker Walk.he he he...jam masa tu pukul 12 mlm. then lepas lepak2,aku drive pulak....dari Melaka sampai ke Machap aku dah mengantok gila.
 
tukar driver.yes aku tido.sampai JB jam 2.30 pg.sedar2 ade di car wash.adeh...-_-'
 itu ini itu ini,sampai rumah jam 3.
 
dikesempatan ni aku nk ucapkan;
 
SELAMAT PENGANTIN BARU
untuk pasangan pengantin
YUSNANI BINTI YUSOFF serta pasangannya.
 
semoga berkekalan sehingga ke akhir hayat dan dilimpahkan rezeki anak2 yg soleh dan solehah...
aminnn
 
p/s: sangat penat utk menjadi hipokrit dan pelakon....hurm.lepas rindu
 
wassalam.

Comments

Post a Comment

Bonda membebel apa tu?

Popular Posts