makin kau kejar,makin jauh dia lari...itulah dia L

assalamualaikum...
 
macam merpati.jinak di tangan tapi nak ditangkap lari.
 
hi P a.k.a W a.k.a G (simbolik utk kaum tertentu).
 
ada satu benda mengenai L a.k.a J a.k.a T (simbolik utk pasangan kaum yg tertentu tadi)
 
untuk bagi semua sekali senang paham,aku guna P dan L.
 
hari ni ada P mengadu pada aku tentang L. dia menangis ceritakan perihal L yg bikin hal.aku pon rasa yg L mmg selalu bikin hal yg sering buat P sakit kepala.last2 P jugak yg akan fikirkan jalan penyelesaiannye sebab L taknak angkat talipon bila P talipon.
 
how sawet kn?
 
P selalu fikir panjang sebab aku pernah berada di tempatnya. tapi L selalu fikir pendek sebab masih rasa diri diperlukan oleh P P P diluar sana. ape boleh buat? setakat sabar dan bagi nasihat je la. L mmg terkenal dgn ego. semua L di dunia ni ego (sweet statement)
 
aku betul2 simpati sebab lagi beberapa bulan je diorang ni nak naik pelamin. tetibe aku teringat aku ade bg statement "bercinta 6 tahun,belum tentu kawin nanti bole kekal bahagia 1 tahun". nah! sekarang betul2 berlaku depan mata. takkan berpisah saja jalan penyelesaiannye?
 
haih kalau ini lah dugaan bertunang, aku nikah terus jela. xpayah tunang2an.huhu
 
sbg kawan aku cuma boleh bagi nasihat jela.
dan sebagai tunangan org, kalau nasihat pon x jalan, kau fikirlah jalan penyelesaian terbaik utk diri kau....
sebab kebahagiaan ni susah dicarik.kalau dah dapat pulak,susah utk kita kekalkan.
 
bukan senang utk kita bimbing org lain kerana P tak sama dgn L. kalau L tak boleh nk bimbing diri sendiri, kau rasa dia mampu ke utk bimbing P dlm hidup dia? tapi bila P bagitahu kesalahan diorang, diorang melenting. marah2. konon rasa tercabar la sebab kene tegur dgn P. alah diorg kn L. pandai la diorang rancang masa depan....f**k
 
makin kau desak dia,makin kau kejar dia, makin dia lari jauh tinggalkan kau...
 
dlm perhubungan dia jadi mcm bayang2 yg selalu ada dgn kita, dia kejar kita tapi bila kita nk tangkap dia, bayang2 tu lari. itu hakikat.
 
xxxxxxxx
 
err...aku mmg pandai bagi nasehat. description blog pon nasehat utk semua kn.huhu.
tapi hakikatnya aku pun hidup dlm dilema. cuma aku akan cuba ambil yg positif daripada kata2 sendiri bila aku baca semula blog aku dari awal. ibarat cermin kepada diri sendiri. semoga niat baik aku tak disalah erti.
 
p/s: L untuk Lelaki2 gagah. P untuk Perempuan manis. wassalam...

Comments

  1. dalam bercinta harus "buat rilek jer~!"

    ReplyDelete
  2. Itu yg sepatutnye...tp xsemua org pk mcm tu...nk kawen tp perangai mcm budak2...perempuan pon rase ragu2...

    ReplyDelete
  3. Hiduplah untuk memberi sebanyak2nya, bukan untuk menerima sebanyak2nya... - Pak Harfan, Laskar Pelangi...

    ReplyDelete
  4. Kalau org xbg...mcm mana kite nk menerima?kalau kite bg tp org xhargai...just a waste

    ReplyDelete

Post a Comment

Bonda membebel apa tu?

Popular Posts