polis dan kuman

assalamualaikum...
 
hi. selamat pagi isnin.hari yg biasa setiap minggu. aku rasa malas gila. hari yg mcm tak percaya je kena kerja. tapi hari isnin bagus utk potong kuku. sunat. selain hari jumaat. seingat aku hari sabtu yg x elok potong kuku. kalau malam pulak, mama ckp nnti kene kejar harimau. kalau di kampung mungkin logik la sebab belakang rumah aku kebun kelapa sawit. harimau suka mkn buah kelapa sawit. eh, kalau kau rebus buah kelapa sawit tu pon sedap ok. dulu masa kecik2 kalau aku menangis, mama rebus buah tu sampai keluar minyak. then letak gula, rasanya lemak manis. nyum!
 
semalam ahad. ada melodi, ada cerita hindustan, ada mentor separuh akhir.
 
tapi aku x tengok semua tu. aku outstation...
 
destinasi terakhir ialah Old Town White Coffee sentosa JB. jam dah pukul 12.30 mlm masa aku nk gerak balik. jadi aku mengantuk, aku tidur dlm kereta kwn aku tu sampai la bila aku bukak mata, da sampai rumah dia rupanya. aku turun dan aku ambil kereta yg aku parking kt situ.jimat minyak.
 
aku start kereta,masa tu jam kt dashboard 1.00 am. aku pecut laju2 sebab jln kt situ sunyi.then,aku kene buat pusingan U utk patah balik ke laluan utama. mmg pusingan U tu adalah Legal di sisi undang2.
 
ye mmg aku nmpak depan sikit daripada simpang U turn tu,byk kereta beratur. aku dpt agak ada road block. tapi aku tak kesah sgt la sebab aku nk U turn. tak sempat la nk kene tahan dgn polis-polis tu.
 
lepas je aku U turn, rupa2nya ada la 4 org polis tgah tahan semua kereta yg baru lepas U turn.kononnye nk lari dari road block la.
 
sorry sikit.
 
aku pon berhenti tepi,then....:
 
polis : assalamualaikum
 
aku : waalaikumsalam....
 
polis : kenapa U turn dik ?
 
aku : err....situ mmg utk U turn kan? ke dah x bole U turn da skrg ni?
 
polis : eh boleh...tapi depan sana tu kitorg ada buat road block. so mane la tahu org nk lari dari road block ke...
 
aku : owh...taklah. sy nk balik rumah kt Impian mas. kenelah U turn.
 
polis : owh...takpe2...bagi lesen dan Ic boleh?
 
aku pon ambil purse, carik2 lesen...ic menyorok mane ntah. aku mcm gabra la jugak.tp sbnrnye cool je. mungkin sbb aku dah mengantuk kot.
 
polis : dah kawen ke blum ni?
 
aku : err...ha? belum2.
 
polis : owh...boleh ngurat la ni.
 
aku : ah...he he he..
 
polis : boleh tak ni?
 
aku : boleh pe?
 
polis : nk ngurat awak. number talipon ada? boleh bagi x?
 
aku : nk buat ape?
 
polis : nak msj2...call2...kenal2...boleh x?
 
(mcm syial je aku rasa mse ni...dah la ic xjumpe2....bengong)
 
polis : eh lmbatnye ic...mane?
 
aku : ha dah. nah (sambil hulur ic)
 
polis : apesal alamat ic kt kluang,tapi lesen kt shah alam?
 
(apekah bangang je soalan tu....)
 
aku : sy org Kluang. keje JB. amik lesen kat Shah alam...(jawapan yg padat,tepat dan tanpa ragu2)
 
polis : oo...ok lah..nk number talipon boleh?
 
aku : perlu ke?
 
polis : takdelah...tak pakse...huhu
 
aku : owh...kalau xperlu takpelah. sy nk balik ni...esok nk kerja
 
polis : so xnk bagi la ni?
 
aku : ........... (photo.jpg)
 
*gambar jari tengah*
 
aku terus tutup pintu dan pulang...
 
kuman? memory card sudah kena kuman. semua gmbar dan lagu sudah hilang. BEST gila hari Isnin ni. sebab tu aku suka. mencabar.
 
ok bye.
wassalam
 
p/s : cuaca mendung.boleh maen ujan ptg nnti.
 

Comments

  1. hii~ die saje jek tu nk mnx no tepon.. samat ko xbg.. kalau ko bagi da kire rasuah da..

    ReplyDelete

Post a Comment

Bonda membebel apa tu?

Popular Posts