Kalau ikut hati, dah lama aku... :)

Assalamualaikum...

Bismillahirrahmanirrahim...

Mula sekali,aku mintak ampun dan maaf utk pihak2 yg mungkin terlibat.bukanlah mahu mengungkit atau membangkit kisah lama...tapi sekadar mahu berkongsi pengalaman yg xseberapa ni. :)

tadi aku try belek blog lama aku.tujuannya nk bc semula kisah dulu.waktu bahagia,waktu jadi student U.

Tibe2 aku tergerak hati utk jenguk blog kwn2.semua masih aktif :)

cuma satu blog yg aku rasa terkejut sgt bila membacanya...blog yg sudah tidak berpenghuni tapi diambil alih oleh 'someone' yg meluahkan perasaannya bila rumahtangga yg dibina,hancur berkecai...

Dan bagi aku,ia sgt memalukan keluarga kedua belah pihak dan mengaibkan diri sendiri kerana dari situ,org dpt mentafsir kita bagaimana...tapi...aku cuba PAHAM perasaannye.seperti permintaannya utk meletakkan diri di dlm kasutnya.

Dan aku harap dia baca ini...

Tanggal 25 mei nanti,genaplah setahun aku berpisah secara rasminya dgn ex bf aku.dikalangan kwn2 pon tahu.tak ape...aku dah OK...we just fren now.

Bukan niat aku utk memalukan dia.bukan...

Aku terima takdir yg telah ditentukan olehNya.

Dan aku bersyukur kerana aku masih mampu berdepan dgn dugaan yg xseberapa itu.dugaan yg berlaku sewaktu tahap kepercayaan,kasih syg dan cinta yg sgt mendalam dan tiba2 dihancurkan sekelip mata oleh kehadiran org ke 3.

Bukan aku mahu diri dipuji....tapi,apa yg penulis blog td buat adalah sgt melampau bagi aku...tapi aku phm perasaannya.

Kalau ikutkan hati...dah lama aku maki hamun perempuan yg merosakkan kebahagiaan aku dan dia.tapi utk pengetahuan kau...aku cuma mampu menghantar private message di fb dgn bertanya 'betul ke kamu orgnye?kalau salah maafkan sy'...

Jika difikirkan kembali,perasaan marah aku sgt membuak2 waktu itu.dan terfikir utk aku mati! Subhanallah...

Mungkin Allah masih sygkan aku,terlintas difikiran utk aku meneruskan kehidupan tanpanya.mungkin ada hikmah...

Nasihat daripada keluarga,dan rakan2,membuatkan aku bersabar...

Kalau ikutkan hati,nak aje aku buat kecoh di fb.nak aje aku mengganggu kebahagiaan mereka.tapi...sekali pon aku tidak berbuat itu.kenapa?

Kerana Allah lebih berhak ke atas tiap2 satu hambaNya...

Mungkin ada aku terlepas satu dua entry tentangya...maafkan aku.mujur bahasa yg aku gunakan adalah lembut.cuma bingit sikit dgn perlian itu.tapi...'siapa mkn cili,dia terasa pedasnya' kan?

Dan sekarang aku cuba memaafkan dia.dan kami OK.cuma mungkin ada sedikit kejanggalan disitu bila bersua muka.tapi tak ape.aku cuma mampu...mendoakan kebahagiaan mereka berdua...

Sekiranya kekal hingga ke jinjang pelamin,jgn jemput aku...:)

dan nasihat aku pada penulis blog yg mengutuk gila baby bekas suami dan wanita lain itu,silalah bertaubat dan muhasabah diri...

'what goes around,comes around' kau yg ckp tapi kau meroyan kt blog org...kan xmanis tu...

Aku bahagia je dgn hidup aku skrg.tak ada dia pon xape..ntah2 dia yg menyesal...siapa tahu?

Allah yg maha mengetahui...

Wassalam...

P/s: xpayah la amik port pasal ex bf ke,ex gf ke,ex husband or ex wife...bazir je

Comments

Popular Posts