surat untuk kau :)

assalamualaikum...
 
hey baby. kau apa khabar? aku harap kau okay2 je. jgn ikut sgt perasaan kau tu ok. aku paham perasaan kau. dulu pon aku pernah alami sama mcm kau alami sekarang ni. dan ianya sangat sakit. even da hampir setahun pon,masih terasa sebaknye. eh 25 hb May 2011 ni genap la setahun. kau tengok tu? aku masih ingat lagi...kuatnye perasaan aku di waktu ni. kau paham. aku tahu.
 
aku ada baca status kau di facebook tadi. "untuk apa kita menangis utk org yg tak kesah kehilangan kita". kan? maaflah aku xreti nk transelate english. huhu..kau pon tahu aku budak paling bangang english masa study dulu kn. he he he...
 
tiba2 aku teringat masa aku baru je alami situasi mcm kau.mcm kau skrg ni lah. hilang org tersyg. 2 bulan pertama mmg sgt menyiksakan. hey kau tahu, aku sgt gigih masa tu utk jadi kuat.tuhan saja yg tahu...
 
dan kawan aku di waktu itu adalah "air mata".
 
baby, semua org akan merasa kecewa tu. cuma yg membezakan adalah mcm mana kita hadapi semua tu. aku harap2 sgt kau kuat dan tabah hadapi semua ni. jangan sampai kau buat perkara2 yg menakutkan aku. dunia ni masih panjang. hamparannya luas. peluangnya bertabur seperti debu. kalau xbanyak pon,sikit mesti melekat di kaki. kau percaya pada takdir kan?
 
dulu aku selalu menyalahkan takdir. aku fikir jadi mcm ni semuanya kerana dia. tapi 2 hari lepas aku ada dengar kwn aku ckp..."jgn salahkan dia.Allah yg buat dia sbg penyebab dan puncanya". aku faham...kalau bukan hati dia yg berubah,mungkin hati kita.siapa tahu?
 
baby, halangan jodoh kita ada byk.bukan sbb org ketiga je. keluarga pon main peranan. keserasian pon penting. kau bercinta 10 tahun belum tentu kau kawin bole kekal utk 1 tahun.aku bukan ckp tipu.aku ckp berdasarkan pengalaman kawan2 aku....
 
kau doa la semoga tuhan memudahkan perjalanan hidup kau.aku sbg kawan cuma mampu berdoa utk kau dan kawan2 kita yg lain...baby,aku syg semua kawan aku...dan aku harap kalau kau ada masalah,cerita la pada kawan kau ni...
 
aku bukan kawan yg terbaik utk kau tapi aku cuba...
 
may Allah s.w.t. bless you....
 
wassalam...
 
p/s: balik kluang tgok maharaja lawak then gerak balik JB pagi2 esok.KERJA.
 
 

Comments

  1. :') i'm okay..Aku da pernah lalui benda ni.kau pun tau kan. Alhamdulillah aku lagi kuat skrg.. Nak dibandingkan dulu lagi terok aku yun..n kau antara kwn yg terbaik yg aku ada yun.thanx baby! love u!

    ReplyDelete

Post a Comment

Bonda membebel apa tu?

Popular Posts