Kdg2 kita ckp xguna otak.kita guna ke bengap an kita

Assalamualaikum...

Biasalah manusia dan silap adalah satu jiwa yg xbole dipisahkan.manusia dan dosa pula adalah satu fitrah yg sering berulang...

Kita akan sedar kebodohan sendiri bila kewarasan akal kembali normal.bila marah dah hilang,dtg lah sesal...bila sesal dah dtg,menjenguklah perasaan serba salah.otak ligat berfikir jalan utk menjernihkan keadaan.sementara otak bekerja,perasaan memaksa diri melakukan apa yg otak belum fikirkan.so dia jadi mcm tak tally antara otak,akal,perasaan dan anggota bdn.

Bercakap ikut sedap mulut.melakukan perbuatan ikut sesuka hati.hati kita suka,kita fikir hati org lain turut suka mcm hati kita.kita senang hati,kita anggap hati org juga senang sama seperti kita.yelah sebab kita bodoh.

Nak tahu apa?
Itulah harga sebuah KEMAAFAN.lepas sesuka hati ckp ikut kepala otak dia,ikut perasaan mcm bodoh diri sendiri,lepaskan,luahkan,sound trouble,slow talk,bad talk,sesuka hati atok nenek dia aje menyakitkan hati org lain,kesudahanya ape?

MAAF.

Senang kan?mcm baby.fakrul(tq to JOZAN).

suke hati atok nenek kau je nk ckp mcm tu kn??MARAH TAK AKU SEBUT ATOK KAU NI?MARAH X AKU SEBUT NENEK KAU NI?

Org ada otak dan akal je yg akan marah.kalau kau marah maknanya kau ade package itu!tapi tadi kau berckp mcm takde OTAK je...mana satu kau ni?

Ok aku bagi balik atok nenek kau.amik la.aku mintak MAAF.

Hah?ape?
Senang je aku mintak maaf?
Dah tu nk suruh aku buat ape?jumpe mereka sembah kaki?
kalau mcm tu kaki aku kau sembah,kaki mereka aku sembah.ADIL la kn?

Ok deal?
Ok.

P/s: tak payah nk berlagak sgt la hidup kt dunia ni...sementara aje.sape2 nk terasa silakan lah ye.bagus utk kesedaran sebelum kau msuk kubur.

Wassalam

Comments

Popular Posts