semalam...

assalamualaikum
 
semalam sebelum buka puasa aku terima sms dari one of my opismate ajak aku teman die ke hospital.aku baru aje sampai dirumah masa tu.belum habis rasa bengang dengan cine depan rumah aku tu yg tak bagi aku park kereta dpn rumah die.bukannye betul2 depan rumah dia pon,tepi jalan kt area depan rumah aku jugak kan.takpe...takpe...sabar
 
then lepas buka puasa,aku lincah2 bersiap and ambil die di rumah.sampai hospital Sultanah Aminah(HSA),jam da tunjuk pukul 9 malam.aku berkira-kira la sempat ke sampai rumah sebelum jam 10.30 malam sebab nak tgok cerita 'ramadhan terakhir'.tapi bila aku nampak ada tv kt area menunggu tu,aku lega...
 
masa menunggu tu macam-macam ragam aku tngok.kesian pon ada jugak sebab sebab kebanyakan yg sakit semua budak2 kecik umur 5 6 bulan.budak kecik kalau sakit dia bukan tahu ape.yg dia tahu cuma menangis je.so keadaan kt hsa tu hingar bingar la dengan suara baby menangis.
 
bila aku tengok henpon,line maxis bertukar kepada line singapore (singtel). kalau reply sms, RM2.00 per sms. kalau ada incoming call, receiver yg akan di cas. so malam tu segala sms yg masuk, call yg msuk, aku ignore dengan hati yg kurang ikhlas la.sebab credit aku pon SOS topup je...
 
masa kawan aku dipanggil untuk buat checking,aku tunggu dia lebih kurang sejam jugak.dia buat x-ray sebab tulang belakang dia sakit.aku tanya kenapa,dia cakap anak sedara dia melompat atas badan belakang dia.hish...lepas ni korg jgn baring dekat area kanak-kanak yg tengah gembira main dengan kawan2 dia tau.budak2 bukan boleh control diri...
 
lepas x-ray, dia jumpe aku.doktor sahkan yg tulang belakang dia retak...!
 
mak aih...kene pijak dengan budak kecik pon boleh retak.aku nak bezakan badan die dgn badan aku,die 2 kali ganda lebih besar daripada aku.agak-agak kalau aku yg kene pijak,bukan setakat retak...patah riuk agaknya.
 
doktor bagi dia mc seminggu(haih la....bahagianya rehat dirumah time2 puasa ni.huhu). masa aku keluar dari hsa tu jam dah tunjuk pukul 11.30.lepas aje hantar kawan aku balik,aku terus balik ke rumah.sampai aje area rumah aku,aku nampak la tpt park yg nyonya gila tua tak sedar diri tu (aku marah ni) tak bagi aku park siang tadi,kosong.konon la anak dia nak park nanti.kalau bawak mercedes putih or bmw x6 tak kesah jugak.ini bawak lori. -_-"
 
aku pon selambe aje la park situ....yea
 
so pagi tadi dia nampak aku nk ge keje,dia mengamuk gila baby.hahaha...tapi yg peliknya dia bising2 dengan laki dia.aku dah ready la nk siram die dengan air paip masa aku mandikan baby JJG aku kan.kira sekali all in one package la aku mandikan nyonya gila meroyan tu.suara dah macam dinosour dah aku dengar.hahaha..
 
aku tengok dia gila pandang aku dengan perasaan badi aje.aku menganjing dia sambil siram2  kereta depan rumah aku sambil menyanyi riang.hehe...ingatkan berani sangat nk marah kan.haa lai lai lai...!
 
bye!
 
p/s: ada org nk belanja mcd.huhu...

Comments

Popular Posts