kalau kita sayang mak kite,jangan abaikan dia.10 anak belum tentu boleh jaga 1 mak! happy birthday mom

sedih x?ni bukan aku yg buat tp aku dpt drpd email.opismate forward2kan(mmg tu la keje kitorang kalau takde keje.kalau bz pon still main forward2 email yg best)hehehe...mintak halal kepada sape2 yg buat ni.nice sgt...
 
hari ni besday my mom(puan Aminah) so aku saje je nk beri kesedaran sedikit kepada kita anak-anak ni.nak kaya ke,nk hidup senang ke,jangan lupakan mama kita.begitu jugak ayah kita.Nabi Muhammad s.a.w ada bersabda yg ibu adalah 3 kali lebih utama daripada ayah.Allah juga menyuruh jika kita sedang sembahyang sunat pon,kalau mama/ibu/mak/umi kita panggil,kita wajib menyahut.apatah lagi kalau kita dpt calling dari dia.berdosa tau kalau kita wat derrk je.ha dengar tu...
 
selagi hayat dikandung badan,kita kenalah hargai mama kita.haih...sedih betul pagi td.(ni baru cerita aku):
 
aku : hello mama,tengah buat ape tu?
mama: dengar lagu raya...kenapa?kakak kat mane ni?
aku : kt opis...(pakai tepon opis je call mama ujung bulan ni)
mama : owh...
aku : mama xdpt call free ke hari ni?
mama : tak.number ni daftar guna ic adik.
aku : oh terlupe...hehe..ok la ma.tu je...saje je call.hehe
mama : owh..ha yelah.
aku : err...mama..hepi birthday...(muke aku da merah ni..alahai)
mama : ha yelah...terima kasih...terima kasih bagi mama beg....
aku : err..haa.yelah.same2..huhu..minggu depan kakak balik.
mama : ok..hati-hati...
aku : assalamualaikum
mama : waalaikumsalam.
 
(air mata da bergenang je time ni.tp aku kt opis kene la cover baek punyerrrr)
 
peh!berpeluh tau nk wish.haha...jujur ni.aku malu dengan mama.kalau buat surprise pon aku buat senyap2.ini first time aku wish tu pon kt talipon.kalau depan2 mmg aku senyum jela.hehehe
 
wassalam.
 
luv u mom! wuwuwuwuw.....nak nanges.
 

Comments

Popular Posts