anak dara kena la pandai memasak walaupun hidup di zaman IT...

assalamualaikum...
 
waah tajuk entry gila kontroversi.he he he
so bersempena bulan ramadhan ni,ramailah gadis2 diluar sana tu nk tunjuk bakat memasak.kalau bukan dalam bulan ramadhan,masing2 malas masak sebab takde keinginan yg luar biasa untuk memasak.bila perut lapar sebab puasa,mule la teringin macam2 mengalahkan org mengandung.he he he
 
semalam aku balik kerja,aku teringin makan ikan masak lemak cili api.ada letak tomato dengan kentang bagai.waaaah sehingga menjilat jari.time drive pon boleh tersengih bila bayangkan makanan masuk dalam mulut kejap lg.
 
tapi jujur aku tak pernah masak lemak cili api tu.selalu tengok mama masak je.pastu tolong2 sikit la time godak santan tu untuk elak die pecah.semalam aku beli ikan,santan,tomato dan kentang.pastu masa dalam bilik,aku call mama senyap2.
 
aku : mama,camne nk masak lemak cili api ikan?
mama : owh....(bla bla bla)
 
ehemm..ehem.aku sebenarnye reti je masak benda tu sume.cume nk kepastian aje.ngee
 
so semalam aku masak la seperti mana yg mama bgtau.huhu...berjaya seyh.gerekk!
 
haa...kepada anak2 dara sekalian,silalah belajar memasak eh.huhu...saham tambahan untuk dapat jodoh di masa akan datang.hehehe
 
dulu masa belajar di Uitm,aku sewa rumah dengan kawan-kawan.so setiap hujung minggu kami akan masak together2.kalau setakat masak ayam kicap,telur goreng,asam pedas tu sume small the pieces je.
 
tapi ada satu lauk yg diorang selalu request aku masak iaitu 'terung masak sambal'...ni resepi mama n arwah nenek yg ajar.housemate aku tu org kelantan.die xmkn sgt terung ni sebab nenek die selalu rebus then makan buat ulam.aiseh...anak dara zaman sekarang ni jarang mkn ulam kn.huhu...pastu bile die rasa masakan aku tu,die try buat dekat kampung tapi xjadi.bila balik je shah alam,die request aku ajar die.huhu...sekarang mknn tu jadi favourite die.oh terharunye aku...har har har
 
kire pandai jugak la aku masak sambal kn?hehehe...
 
tapi aku pernah goreng telur terhangit pulak hari tu kan?sebab masa tu sambil2 tengah makeup untuk ge kerja.ha kire dimaafkan la ye.kalau nk pandai masak kena la berani mencuba.jangan la nak masak nasik pon xreti.masak air pandai la.tu pon skrg pakai cerek elektrik...
 
ok itu aje.tetibe aku nk post pasal benda alah ni pulak.hehe...babai...selamat memasak
 
wassalam
 
p/s : hari ni nk buat nasik goreng je la...urmm
 

Comments

Popular Posts