craving for ya :)

assalamualaikum.w.b.t
 
bersempena bulan ramadhan yg mulia ni sila kurang2kan bercerita pasal org la.kite bercerita pasal makanan aje.hehe
 
sepanjang minggu ni aku ada update di facebook pasal aku mengidam makan steamboat.huhu.gila mengidam ok!
 
siapalah yg boleh bawak aku ge mkn steamboat kn?hehe
 
kt JB ni ada 2 jenis steamboat.
 
satu yg dekat dengan dataran jam besar kt bandar ni.area thristle hotel.banyak la berderet2 diorang jual pakai lori yg khas untuk meniaga tu.tapi lebih kurang mcm yong taufu la kot.family aku xpanggil tu steamboat tapi kitorg panggil tu steamlorry.thehehe( tipu je...bulan pose tak baek tipu2)
 
dan yg aku mengidamkan sangat bukanlah steamlorry tu.tapi lebih kepada steamboat yg ada tong gas kt bawah meja.atas meja ada kuali leper yg banyak bahagian utk goreng daging,seafood.pastu kt tengah2 ade sup dan tomyam wat rebus sayur or seafood.(macam yg gambar kt atas tu le...)
 
bau die gile sedap sebab goreng guna mentega.peh! korang tak teringin ke? hehehe
 
tapi satu je yg xbest sgt ialah kene goreng sendiri pastu meletup2. org da kenyang tp kite xsudah masak lagi kn.ohhhh aku dah terbayang2 bau keenakan daging yg kene goreng dgn mentega tu.
 
then semalam aku terima sms dari someone yg ajak buka sama. mule2 mcm malas la kn tp bile die ajak ge steamboat yg mcm aku cerita kt atas tu, huhuhu....takkan nak tolak.
 
so hari ni aku nk hilangkan rasa mengidam tu.huhu...jom!
 
wassalam.
 
p/s : sejak single ni ramai sgt nk ajak buke same.aku da lame xmkn sup ni.hehe..anyone? do contact me ya :p
 

Comments

  1. haha..tu namenye rezeki..tp berhati-hatila cupsumi..jangan terlepas pandang plak ye...hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Bonda membebel apa tu?

Popular Posts