aku kena kawen dengan pilihan mak?

Assalamualaikum w.b.t...

Memandangkan post sebelum ni aku da wish raya,so kali ni izinkan aku untuk buat dangg jela pasal raya yer.dah naik kembung da perut aku dengan air,kuih,lemang,rendang,kari,ketupat bagai.tapi yg peliknya takde pulak diorang nk hidangkan ciken chop or beef steak time beraya.

Sebut pasal kahwen pilihan mak ayah,kat sini aku nk merumuskan sedikit pandangan yg aku rasakan agak bernas untuk kita tidak mentolak pilihan mak ayah kita lebih2 lagi kalau kita dapati,calon pilihan diorg tu xsesuai dengan kita yg hawt gila ni.artis mane boleh kahwen dgn org2 yg bukan ADA-ADA,ye tak?

Meh baca sini,antara kebaikan pilihan mak ayah kita:

1.Kahwin sponsor.
Sape suruh diorg kenen2kan kite kn?kite xsuruh pon?kalau dah disuruh kahwen,kite kahwen jela.ape susah.skrg ni kahwen bukannye murah.bila dah ade peluang mak ayah nk sponsor,tadah jela.hah?takot jodoh xpanjang?xpelah.meaning korg are not meant each other.tp jgn salahkan mak ayah pulak eh.korg yg gatal nk kawen.sedap what...heheh.
2.Xpayah interview session.
Dah kompem2 pilihan diorang.jadah nk interview bagai.kurang sket kos anta calon pegi balik rumah bakal mak mertua die,or save duit beli pakaian sopan time nk mengadap diorang...
3.Bercinta lepas kawen.
Ni ayat standard yg paling aku xsuka sebab kawen xde feeling pon masalah jugak bhai.camne la aku nk layan suami aku nanti kalau takde feeling.------(aku tgah bayangkan).err...x iklas gila.hahaha
4.Play safe.
Kau nk gaduh laki bini,nak baling periuk,pinggan mangkuk bagai,ayat standard kau "ni lah menantu pilihan mak".haaa...see?kau boleh letakkan salah kau pada mak ayah kau.sedangkan kau yg bodoh yg amat nk layan pasangan kau sebab dah takde feeling tadi tu kn.heheh...kira kau xsalah sbnrnye.kaulah suami mithali,or isteri mithali kalau kawen dgn pilihan hati sendiri.
5.Harta berganda.
Ni aku xsure la sbb menurut pengalaman aku selama 23 tahun ni,kalau aku tgok drama kt tv tu,besenye mak ayah kita jodohkan kite sebab nk rebut harta mak ayah calon menantu die tu.so korg kira beruntung la.bisness makin maju,harta makin melimpah,boleh beli ferrari,banglo bagai...sedap pon sedap.kan?anggap jela tu mcm aset jangka panjang ko...
6.Mencabar kesucian cinta.
Perghh!ni yg xboleh blah sbnrnye ye.bayangkanla bila kahwin dgn pilihan diorg,mesti salah sorg kononnyer laa,mcm xrela gitu.so korg berikatan mcm main tarik tali.kejap nk kejap xnk,sorg beriye,sorg perasaan...sangat mencabar okeh!hal2 mcm ni mengajar seorang lelaki lebih berotak mcm mana nk ambil hati perempuan walaupun ada makna tersirat.takde la bengap sangat diammm je.mmg xdpt la kau sampai beberapa bulan.hahah


Tapi sebenarnye kasihan jugak la kalau korg dah ade cinta sendiri tp last2 kene kawen dgn pilihan mak ayah.frust gilelah kononnyer kan.huhuhu...tapi xpela.byk kelebihan kawen dgn pilihan mak ayah ni.kau bercinta bertahun2 pon putus ditengah jalan,so kalau jodoh xkekal bila kawen dgn pilihan mak ayah,jgn salahkan diorang.muhasabah diri tu penting...

Tapi...
Sebenarnyer ade kelebihan kalau kawen dgn pilihan sendiri ni.hahah.saje nk bakor perasaan someone yg cintanya xkesampaian sbb kes di atas tu tadi :D (jgn mara eh)

Antara kelebihan kahwen pilihan sendiri:











BOLEH KETAWAKAN ORANG YG KENE KAWEN PAKSA.hahahah

Wassalam

P/s:this post upon request ok...huhu.bye!

Comments

Popular Posts