ambil kesempatan

assalamualaikum...
 
wah sekejap aje sudah 9 ramadhan kan? lagi 21 hari nak sambut syawal. masing2 sudah sibuk beli keperluan raya.aku terkecuali lah sebab gaji 1 day before raya.heee....padan muke.
 
tadi aku ada berbalas email dgn one of my colleague dari KL.biasalah kalau bulan puasa ni tekak jadi kering.daripada byk bercakap,aku banyakkan menaip aje lah ye.aku kenal dia baru aje.tak sampai sebulan.dia seorang lelaki.ada satu soalan dia tanya aku..."tak takut jadi andartu ke?".
 
hahahaha aku gelak.aku reply macam gini;
 
"hehe...jodoh di tangan tuhan.kalau kawen sebab takut jadi andartu,lebih baik tak payah kawen.memang la nabi tak mengaku umat tapi kalau kawen setakat 2 3 tahun then cerai,lebih baik tak payah kawen..."
 
bhahahaha...aku rasa skema gila dengan jawapan aku tuh.tapi ada lagi aku jawap...heheh
 
"nak kawen kena lah carik yg sesuai dan terbaik.kalau jodoh kita ditakdirkan lambat,nak buat macam mana..."
 
jap jap...'jodoh kita'? hahaha....jgn salah faham ya.aku bahasakan diri aku dengan dia adalah "kita". ala-ala semangat kekitaan gitu.heheh.comel tak?bhahahaha..
 
sebenarnye aku nk ambil kesempatan ni nk ucapkan terima kasih pada kak rima,one of my opismate yg susah-susah masak pagi tadi untuk bawakkan aku bekal.so time buka puasa nanti aku cuma beli air minum jela.masuk kali ni da 3 kali dia bagi aku lauk.sampai aku naik segan tau...huhu.
 
nak tahu aku pulangkan bekas die dengan isi ape? tekalah....thehhehe
teeeett! masa dah tamat....jawapannye ialah 'buah pisang'.huhuhu,,,sebab aku xtau nk masak ape pagi2 buta tu..dah la bangun sahur pun liat.kalau sedar pon aku mkn sambil pejam mata pastu tidur balik.6.30 baru bangun.makan atas katil lagi.lampu pon xbukak.hehe..lagi laaaa kalau nk masak memasak ni.ohhh no.so aku bagi jela buah pisang tu.dessert untuk berbuka. :p
 
semalam aku ingatkan nak buka puasa secara mudah la kan.so aku balik dari opis,aku drive thru mcd.aku nak sangat makan ayam goreng die.so aku pon order la...
 
mesin tu cakap 'selamat datang,sila order cik'
aku pon order ayam spicy 1 set.
 
tapi malangnya ayam belum siap masak.kene tunggu setengah jam.aku pon tak tau lah kenapa aku tanye soalan camni...
"lagi setengah jam? habis tu? kene tunggu ke?".
masin tu cakap "ye kena tunggu setengah jam".
aku cakap "tunggu katne?".
 
bhahahah...adoi sambil tepuk dahi aku cakap la 'apesal aku tanye soalan bodoh tu...alaaahai'
aku pon park area tu,lepas setengah jam,aku order balik.tapi disebabkan site kt situ sempit,aku masuk area drive thru tu menyenget.kira kalau nk order,aku kene kuarkan kaki sebelah.waaargh!
 
aku dengar mesin tu bersuara.tapi ape aku buat?aku reverse untuk betulkan kedudukan kereta aku.hehehe...aku bengang ni.adoi....aku bayar kat kaunter tu tanpa melihat muke die pon.muahaahhah...
 
ok selamat berbuka!
wassalam.
 
p/s : hari ni buka dirumah sambil tgok cerita kasih alia je...best citer tu.sedih!
 
 

Comments

Popular Posts