pfffffft...!

assalamualaikum w.b.t
 
haa mule2 nk hepi2 sikit la...hari isnin yg lepas ada someone bagi aku hadiah(gambar di atas).tu pon lepas aku menganjing die sbb err...aku cakap aku tak pernah rasa dihargai.hehehe....baik punyer alasan tu.so aku buat2 muke sedih la yg aku punye jam yg cute2 aku beli sebelum ni semua dah out of battery.huhu (cara yg kejam kan?hehehe...)
 
finally dapat la jugak.ikhlas ke x?hehe...thanks to him. rasa la sikit dihargai.lepas ni bagi la lagi yg best2 eh.huhu
 
pagi tadi aku gerak dari rumah awal sket la.kononnye nk beli breakfast untuk tapau ke opis.dah 13 hb ni semuanye kena bajet.huhu...so untuk save bajet,aku belilah nasi lemak sebungkus harga seringgit setengah.bile nk bayar,aku bukak purse,aku cume ada 50 ringgit sekeping...adoi.
 
takkan duit sebesar itu beli nasi lemak berharga seringgit setengah?so aku tambah bajet lg dengan mengambil kuih...(aku tak makan kuih sangat.sekian)degan harga seringgit lagi...hurmm.ingatkn nak bajet.dah terlebih seringgit.
 
tapi takpe.aku bajet untuk beli surat khabar harian metro berharga seringgit setengah dan air milo aku bajet berharga seringgit lebih sikit la kot.so aku ke kedai lain untuk bungkus air milo.sampai disana...
 
aku : bik,air milo bungkus satu ye.
bibik : bungkus ye dik(slank2 indon)
 
aku cume mengangguk aje lah.lepas tu aku berbual dengan tauke kedai tu.aku tak perasaan ape bibik tu buat.sekali aku tengok la..."haah die tengah bungkus mihun untuk aku siap telur,siap sambal lagi tu" -_-"
 
aku boleh tegur die tapi aku kenal tauke kedai tu melayan bibik die mcm mane.pernah sekali die tengking bibik tu di depan aku.hurmmm...so aku fikir kalau aku bgtau bibik tu yg die salah dengar,aku mintak milo.....bukan mihun......mesti bibik tu kene marah.
 
so atas dasar simpati dan perikemanusiaan aku,aku meng iya kan aje lah...layankanlah bibik tu...makanya terbanglah duit aku bukan seringgit lebih tapi 3 ringgit....
 
lepas tu sampai di opis,ape aku buat dengan kuih tadi?aku bagi akak2 kt opis aku.then ape aku buat dengan mihun tadi?aku bagi kawan opis aku lagi sorg...sedekah amal jariah...huhu
 
p/s: biar tak cantik tapi jangan pekak.huhu
 
 
 
 

Comments

  1. lepas dtp jam terus putus...mmg kejam...

    ReplyDelete

Post a Comment

Bonda membebel apa tu?

Popular Posts