adaptasi daripada beberapa buah...cerita

kisah 1 :
 
seorang penunggang motor hampir dilanggar oleh sebuah kereta yg kemudiannya buat muka danggg aje. penunggang motor tersebut mengejar kereta itu sehinggalah ke suatu selekoh yg tak berapa nak bahaya.dia berhenti disebelah kereta itu yg kemudiannya menurunkan cermin kereta.
 
penunggang motor : apela abang ni! bodoh! tak nampak ke saye naik moto ni?!
driver kereta          : abg mintak maaf,dik.
penunggang motor : ape maaf2?! kalau saya kena langgar tadi cmne??
driver kereta          : kan abg dah mintak maaf tadi...sorry la.
penunggang motor : yela tau la! tapi kalau saya kene lang...(belum sempat die sambung cacian dan makian die,bro tu bukak pintu kereta gaya nak turun kereta.
penunggang motor : (alamak! besaaarnyer badan bro ni!!) ok lah bang! saya ge dulu! saya maafkan abg! da lambat ni! bye!
 
penunggang motor tu terus pecut laju2...moral of the story,maki sekali aje la.jgn sampai 2 kali.huhu
 
kisah 2 :
 
seorang kakak memarahi adiknya kerana berani keluar menonton wayang bersama seorang lelaki tua tak sedar diri dah ade bini.sambil memarahi adiknya,dia sedang bersms dengan pakwenye.
 
kakak : ko jangan keluar dengan pakcik tu lagi.
adik    : bukan buat ape pon.
kakak : tapi korg keluar tgok wayang! (kakaknye dah naik angin)
adik    : .... (diam)
kakak : ko jangan sampai aku jumpe pakcik tu.
adik    : janganlah.ko nak cakap ape dengan die??
kakak : aku nak cakap " pakcik pernah nampak org lelaki ada halkum bentuk blackberry mcm ni "? (sambil letak henpon kt lehernya).
 
moral...keluar dengan anak dara org tanpa restu kakaknya untuk dpt blackberry free.
 
kisah 3 :
 
seorang anak gadis bersama ibu dan ayahnye pergi ke kenduri kawen sedara belah lelaki.sampai disana,anak gadis ini bersalaman dengan sedara mara termasuk seorang pakcik yg dipanggil "atuk x" yg dtg solo tanpa bini dan anak2 sebab "atuk x" ni memang jenis mulut laser dan anak2 serta bininya sungguh "amphibia". (katak bawah tempurung)
 
lepas bersalam dengan "atuk x", anak gadis ni bersalam dengan org disebelah "atuk x" itu.waktu itu dia terdengar "atuk x" berlaser.
 
atuk x : huh! sekarang bolehlah...nampak cantik aje.tengoklah esok kalau dah tua.entah2 lupe sedara mara
 
f**k ! anak-anak kau tu lagi la tak boleh diharap! batang hidung pon tak pernah nampak.harapkan batang ayah je...(gadis itu berkata dlm hati)
 
moral...jangan cantik2 sangat.ada aje yg iri hati...huhuh
 
kisah 4 :
 
seorang perempuan cina membeli kerepek dari aku tapi malangnya aku takde duit balance 20sen.
 
aku : alamak miss...i takde 20 sen la.esok i bayar lagi 20 sen pada u ok?
miss A : it's ok, it's ok...keep the change haa amoi.
aku : eh mane boleh miss...nanti i kene bayar masa hari kiamat nanti...
miss : takpe2.
 
tetibe akak kt depan aku menambah...
 
akak : ala biarlah qiera...die da cakap takyah bayar tu...takpela...
aku : eh nnti saya kene carik die kt padang mahsyar kompem2 tak jumpe,kak.
akak : kenapa?
aku : yelah...die da kompem2 "masuk" dulu...heheh
 
moral...jual keropok mmg untung segunung! hehe
 
bye!

Comments

Popular Posts