i don't even understand at all...

assalamualaikum w.b.t...
 
when i start my day, first thing first i will open my eyes. i don't even smile at all. so i don't even understand why people keep saying "start your day with smile". i think they should change it to "start your day by open your eyes". then put a smiley after the statement. make it as your facebook status.
 
ok itu je yg mampu aku taip dlm bahasa inggeris. dah beberapa kali asyik tekan 'delete' je. aku pon dah naik fed up. kalau nk menganjing org dlm bahasa inggeris nampak sgt nipunyer. bahasa bunga sangat.
 
hari ni dekat opis aku rasa telinga aku sangat bingit. bila dihimpit oleh mereka2 yg sangat....oh aku tak sanggup menyatakannya. tak mampu aku menzahirkannya. makanya aku akan cuba mentranselatekan ke dlm bahasa inggeris iaitu "annoying" "clumsy" "parking" dan etc.
 
dulu aku selalu tertanya2 la kenapa keadaan opis kene suram dan sunyi.yang terdengar hanyalah bunyi taipan keyboard. ada yg expert. ada yg cuma guna 3 jari mcm aku. haih. tak ade ke lagu2 atau peti talivisyen untuk dilihat dgn mata kasar?
 
sekarang aku dah paham kenapa itu adalah harus. maknanya, keadaan dlm opis adalah afdhal untuk senyap.
 
bila kita dalam keadaan tertekan, melayan kerenah kastemer yg macam kera masuk hutan menyusukan anak, tapi bini dirumah ditinggalkan(mcm pelik je peribahasa ni...ah lantaklah), kadang2 bingit jugak kalau bukak lagu newboyz zaman sekolah menengah dengan volume 3.
 
-_-'
 
oh please la...kurangkan volume please....krebbb!
 
moga Allah buka hatinya.aminn
 
tadi pagi2 si jacquelline sudah membebel. hoh! hari ni hari pembebelan agaknye....aku sampai opis, dekat lantai bawah lecak dengan air putih. kat bawah meja makan pulak ada air teh tarik yg dah kering. malaon mana yg tumpahkan tak reti nk basuh. bak kata pepatah, 'siapa yg nak mengaku dia berak tepi jalan'....nasib baik aku tak tergelincir.
 
sudah dengar dia bebel, beberapa jam lepas tu dia call aku.
 
jac : hey you buat credit note semalam takde update pada i why ah?
 
aku : kan i da ckp sebab wrong quotation.........
 
jac : ok lagi satu? job 171
 
aku : owh tu chan yg buat. i tanye die kejap i call u balik.(aku letak telepon...)
 
beberapa minit kemudian....
 
aku : eh jac, job berapa td?
 
jac : i belum habis ckp u sudah letak.
 
aku : mana ada...u yg letak dulu..
 
jac : hey i loudspeaker tau. semua pon dengar sini...bla...bla...bla bla bla..(kuat gile dia jerit)
 
aku : ok lah bye!
 
beberapa saat selepas tu...talipon aku bunyi lagik (ni mesti tak lain tak bukan si jacquelline victor tu!)
 
aku : ye hello!
 
caller : err...hello. siapa ni?
 
aku : qiera. siapa nih?!
 
caller : kelly here.
 
aku : erk. eh miss kelly...he he. nape miss? (general manager johor bahru...gagagaga)
 
caller : err..garangnyer you.
 
aku : ar...haha.sorry.
 
caller : bla..bla...bla...
 
-_-'  moral of the day : sabar aje la.........................dengar jela org bebel dgn redha hati.
 
wassalam....
 
 
 
 

Comments

Post a Comment

Bonda membebel apa tu?

Popular Posts