b.i.a.s

assalamualaikum
 
sila renung2kan dan selamat beramal....
 
bias 1 : aku ada arrange satu pick up guna lori utk hantar ke airport senai...untuk pastikan driver tak lupe,aku call la encik Balan si driver ni...
 
aku : hello, encik Balan. you ada dekat mana? hari ni pukul 3 ada ambil barang dekat RBT sdn bhd kan?
 
mr. ex : ha? mana ada?
 
aku : takde? ni balan kan?
 
mr.ex : eh bukan. jap2 (pass to someone else)
            hello. ha ye saya balan.kenapa?
 
aku : ha! itu barang sudah ambil ka?
 
mr.ex : barang ape ni?
 
aku : erk? takkan tak tau? you punye boss takde cerita ke?
 
mr.ex : err..xde.
 
aku : ha takpe2 i call boss you. bye
 
lepas aku call boss dia utk pastikan yg memang driver tu yg sepatutnya ambil brg tu,aku call dia balik.mungkin dia makan terlalu kenyang kot tengahari tadi...
 
aku : ha hello encik balan.
 
mr. ex : haa...ape lagi..
 
aku : eh betul la ambil brg dekat tmn ehsan jaya tu.
 
mr. ex : astagfirullah al aziiimmm...bawak mengucap...hahahahahah(dia gelakkan aku sekuat hati dia..peh!)
 
aku : eh??laaaa....org melayu rupanyaaa...hahahhaa(aku gelak sekali.peh!)
        saya salah number la ni? hahaha
 
mr. ex : ha! salah number la...sape balan tu..saya org islam. hahaha
 
-_-" jgn gelakkan aku! hahaha
 
lepas tu bermulalah adegan aku mengorek balik file-file lama mencari number talipon si balan tu...nak call boss dia, takut. Lotsss of love!
 
hari ni mmg kelam kabut gila.senang ceritalah kan,supervisor aku cuti sampai hari isnin minggu depan.peh!
aku dah la budak baru belajar.bala-bala~
 
pastu budak2 kat ofis ni menganjing aku.diorang cakap mak aku tak dtg,aku meroyan buat kerja sorang2. grrrr aku marah ni. ha ha ha. -_-'
 
pastu si jacquelline turun bawah lepak dekat table aku.dia mcm tertarik dengan gelas mcd aku.kau tahu ape tindakan dia lepas tu?dia ge terburkan gelas kesayangan aku tu kat atas meja pastu dia tanye...
 
"eh apesal u tak bwk balik itu gelas ruma?" (sorry bahasa dia mmg terbalik dog)
 
"owh...tak bole lah jac.nanti mak i buat minum air...sayang tau ini gelas".
aku cakap sambil susun balik gelas tu ke bentuk asal.peh! aku tengah kusut dengan kerja, dengan customer yg selalu ade masalah masa nk pronounce nama aku....kejap nurulhahila kejap nurru,kejap aaaaaa eh ape tu nama dia ar?spelling n.u.r.r....bla bla bla kasik sebut nama aku penuh2. peh!
 
i told you already...my name just like artist okeh.
just call me 'qiera'. thehehe...
or 'nurul'
or 'nurrulakhira'.
 
takdelah budak opis gelakkan aku bila someone carik aku dengan nama pelik mcm tadi tu
-_-"
 
bias kan? huh
 
bye!
 
p/s : hari ni tak sunyi sebab makcu ada rumah.he he he...cuma panas je sebab takde kipas. oh! crap
 
 
 
 

Comments

Popular Posts