hidup memang tak lepas dgn pengorbanan utk yg tersayang...

assalamualaikum...
 
pergh terasa gigh gila sebab berjaya mengumpul gelas mcd sampai la gelas yg terakhir minggu ni...sebenarnye takde yg spesial pon. cuma teruja sebab gelas bentuk tin coke. bila dah beli satu, kene la cukupkan syarat. ok sekarang da cukup. at least aku boleh ckp "aku ade...kau ada?!".
 
oh eksklusif gila ok!
 
puas. gigih! dan setia jugak orgnye. dan...err.
 
sebenarnya aku terbeban dengan sesuatu. dan aku tak pasti perlu ke aku ckp semua ni kat sini. aku rasa unsecure. rasa various incorrect (serba salah)...haih. dan sesungguhnya amat berat tanggungjawap sebagai anak pertama walaupun aku seorang anak perempuan. yg cute. oh!
 
bila difikirkan balik, aku kerja dah tetap. bulan 7 ni cukup setahun. dan boleh sangat kalau nak menyaving(imbuhan untuk saving).tapi fakta perumpamaan yg sejati haruslah "tak mampu nk saving lagi". (ayat nk tunjuk seolah2 aku mmg tak sengaja tak boleh saving).
 
sebulan lepas aku suarakan pendapat aku pada ayah (pak azman). aku call dia...
 
aku : ayah, kakak nak kuarkan kete...ayah jadi grento boleh?
 
ayah : kenapa? habis kereta ayah sape nk bayar?
 
aku : abang ckp nk amik.
 
ayah : tapi dia susah tu...gaji kecik...
 
aku : ayah share dgn dia la.
 
ayah : hurm...ayah pon tgah susah jugak...
 
aku : ....(diam)
 
ayah : ayah tau kakak da kerja nk pakai kereta sendiri...tapi boleh tunggu kan?
 
aku : em(tgn aku da kesat2 mata...ada air lah!huhu)
 
ayah : kereta tu tinggal 2 tahun je lg...sabar la...
 
aku : ok...takpelah.tanye je...
(ade lg sedikit conversation antara kami tapi itu sume tak penting)
 
ya aku menangis. tapi bukan menangis sebab tak dpt beli kereta. jujur aku rasa sedih sebab aku dah terlepas ckp nk beli kereta lain. aku rasa aku ni anak yg tak memahami ayahnya sendiri...mula2 sedih la jugak sbb xdpt apa yg kita inginkan sedangkan aku mampu utk dptkn semua itu. tapi betul lah dlm hidup ni kdg2 kita perlu berkorban untuk org yg kita sayang....
 
hmm..berkorban untuk org yg kita sayang....
 
dan aku tak mahu mengharapkan apa2 balasan diatas pengorbanan yg aku lakukan utk org yg aku sayang....
 
dan mungkin aku hidup untuk berkorban sepanjang masa...dan aku telah rasa pengorbanan ini selama 23 tahun. kerana keluarga, cinta dan masa depan...haih kalau cinta pon kene berkorban demi kebahagiaan yg tersayang...ah tak tahu nk berkata apa. takdir kot...
 
oh aku rasa mcm sangat tak sesuai pulak bercerita pasal pengorbanan bila tengok muka aku kat header atas tu. garang kan? aku rasa mcm nk tukar je. ok malam esok aku buat pembaharuan untuk blog ni. hurm.
 
wassalam.
 
p/s : aku rasa down gila dgn jalan cerita sekarang ni...down. rasa mcm mahu mati.ini takdir ke?
 
 

Comments

Post a Comment

Bonda membebel apa tu?

Popular Posts