erti sebuah kehilangan...

assalamualaikum....

dlm hidup kita kdg2 kita takkan dpt apa yg kita mahu.samalah juga kiranya kita dpt apa yg kita mahukan tapi bukan semua di antara kita yg berjaya untuk kekalkan ia.bukan niat aku untuk manyajikan readers blog aku ni dgn sesuatu yg sedih dan kurang ceria. tapi apa boleh aku buat kalau aku terpaksa jujur dgn kamu semua?mahu tidak mahu aku harus berkongsi...minggu ni penuh dgn JK(jiwa kacau).

sekali lagi aku ulang...aku harus berlaku jujur dgn kamu semua.

agaknya air mata seorang wanita adalah sangat murah harganya. bila salah sorang drpd adik atau kakak kita kahwin, tak sah kalau tak disajikan dengan drama air mata. penuh syahdu dan kadang tu rasa terjangkit dgn org yg hatinya kuat mcm aku ni. haih aku cuba sedaya upaya aku untuk menahan air mata daripada gugur tapi disaat mak usu aku memeluk aku, memang tak dpt lah untuk aku tahan2 lagi...

aku redha...

mungkin ada terselit harga yg tak boleh dibayar.

umur kami cuba beza 2 tahun.dia 25,aku?kiralah dgn buat penolakkan 2. dia masuk darjah 3,aku masuk darjah 1. sampailah dia habis darjah 6, aku masih di darjah 4. dia dibesarkan dgn sekolah berasrama penuh.aku pulak dibesarkan dengan asmara.ohh!

selama aku bersama dia di waktu kecil2 dahulu,teringat balik kenangan kami bersama.apa saja kami lakukan bersama.pergi sekolah,balik sekolah jalan kaki.makan satu pinggan,tidur satu bantal...sejak kecil kami sentiasa ada bersama.....

dia takut ulat,aku lagi takut ulat...
dia suka sambal,kami enjoy makan lada.....
bila exam,kami batting...die ade kalah,dia ada menang (aku kasik chance..huhu)

bila aku sambung belajar di menara gading(Uitm je...saje nk nampak ironic sikit) kami terpisah tapi tetap berhubung...guna telepon,guna facebook, yahoo messanger dan lain2....

bila aku jadi graduan,aku mula kerja....kami duduk satu rumah....

pendek kata,kami sentiasa akan memahami perasaan dan masalah cinta masing2.hey segala rahsia dia juga di tangan saya....begitu juga dia(baru nk ugut...)

tapi tadi bila ijab dan kabul di sahkan oleh 2 org saksi,maka dia telah sah menjadi seorang isteri kpd suami, aku tiba2 jadik sayu. sebab kami sudah terpisah dgn dunia yg lain.dia sudah ada tanggungjawab yg lain....

sebab tu waktu berpelukan tadi,kamilah yg paling lama..............kesat air mata lain,kesat hingus lain....teringat segala susah senang,suka dan duka selama 23 tahun kami bersama!

ya Allah begitu cepat Kau pisahkan kami walaupun kami masih berada di duniaMu...sekali lagi aku dan perpisahan...hurm.

cukuplah luahan perasaan aku ketika ini....dan ini ucapan untuk mak usu ku....

"semoga berbahagia disamping suami tercinta dan dikurnia anak2 yg soleh dan solehah,diberkati Allah s.w.t dan menjalani kehidupan yg sentiasa tenang...tabahlah menghadapi liku2 hidup sbg seorang isteri dan ibu...dan doakan kebahagiaan anak saudaramu ini............". amin

bukan senang hidup tanpa kehadiran seseorang yg suatu masa dulu pernah hadir dlm hidup kita dan telah kita simpan di dalam jiwa...bila ia hilang,jiwa rasa kosong...dan sedaya upaya kita akan cuba mengubati kekosongan itu...bila kita pejam mata....kita akan anggukkan kepala tanda kita faham.yang datang pasti akan pergi....sakit atau tidak,kita kena redha....

aku rindu kau dan dia........

wassalam

Comments

Popular Posts