Jadilah seperti Rashid. Siapakah Rashid?

assalamualaikum...

 Sejak semalam viral di media sosial pasal "Rashid". pening kepala memikirkan siapakah Rashid sebenarnya. Macam mana kehidupan Rashid. Hensem ke Rashid tu? Dan yang paling penting sekali kenapa mesti Rashid? Bukan Ismail ke, Baharudin ke, Jamal ke, atau Zahid etc etc...

tapi bagus jugak ada Rashid ni. Senang nak cerita. Senang faham. sesuai untuk orang yg bebal. Kadang bila kita nak tegur direct boleh bawak bergaduh. Kadang bila tegur berkias dgn ayat sendiri, macam kasar sgt bunyinya. terlajak ada Rashid nih, aku nak tegur seseorang yg bergelar suami & bapak yg tak guna. Madah Rashid kat bawah ni mmg khas untuk orang mcm kau.

Ini rashid.

Rashid mempurnyai keluarga, anak dan isteri.
Rashid rajin bekerja, tak pernah minta duit isteri untuk tanggung keluarga.

Rashid tak pernah pergi club, balik subuh.
Rashid tak ada scandal sebab Rashid sedar dirinya. dan yang paling penting Rashid Bijak dan tidak bebal.

Jadilah seperti Rashid.

OK harap si bebal lelaki ni paham apa yg aku bebelkan. Kesiankan bini kt rumah jaga anak, kerja, masak untuk kau. Tapi kau buat die macam tunggul kayu. Balik rumah ikot suka hati kau. Seolah-olah kau ni diktator yg tak boleh ditegur. Haram jadah sungguh suami macam nih.

dah la duit gaji bini kau pegang. lepastu nak berscandal bagai. kau belanja air kt mamak tu pon pakai duit bini agaknya. ada hati nak belanja awek. puihhh! harap muka je hensem tapi bodoh. otak takde. sorry bahasa aku kasar tapi aku memang dah geram. tengok muka kau pon aku tak hingin. suami tak guna kau nih. kesianlah anak2 kau tu. kau ade ke, kau takde ke, macam tak penting. Sedih !

Kalaulah kau baca apa aku tulis nih, kau dengar sini. Lepas nih kalau kau sakit, kau pergi mintak tolong kawan2 kau yg selalu temankan kau pergi kelab mabuk tuh. suruh awek kau jaga kau. jangan menangis2 mintak simpati kat bini. Bini kau tu sabar jer perangai sampah macam kau nih. Kau ape tahu? Buat anak jer pandai. Kasi makan tak pandai. Shame on you lah...!

Dulu orang kahwin, kau pon nak kahwin. Dah kahwin tak pandai nak laksana tanggungjawab. Lebih baik orang mcm kau nih pergi jahanam. Yang ada hati nak jadi scandal laki orang tak guna mcm nih pon, kau boleh pergi jahanam. aku percaya karma. What you givem you get back !

Suami Pondan. kah!

p/s : bertabahlah wahai sahabat. aku percaya sinar pasti tiba jua.

signature

Comments

Popular Posts