tak boleh harap

assalamualaikum...

hari tu masa balik kampung,mama bising2 dengan aku.dia cakap kain dalam bakul tuh dah tinggi serupa gunung.dia cakap ada anak dara pon tak boleh nak harap.kena bebel baru nak gerak.hua hua hua.naseb baek bukan aku sorang je anak dara dalam rumah nih.so takdelah terasa sangat.

lepas aku bagi dia mase untuk bebel,aku pon duduk depan tv sambil sebelah tgn pegang fon,tangan lagi satu pulak pegang remote astro.sebab tu aku cakap aku failed melipat baju bila ada benda2 lagha yg mengganggu konsentrasi aku.memang cemerlanglah aku maen talipon tuh.time2 genting mcm tuh barulah ade yg ajak bermanje.time2 aku landing atas tilam takde pulak yg nak offer.heh!

banyak jugak kena lipat.penat jugak tangan nih.bila dah habis je lipat baju,aku buat comparison dengan lipatan mama dan lipatan aku.huh...apalah masalah dengan tgn aku nih.semua mess up kalau kena pada tgn aku.bukan setakat lipat baju...kalau main badminton tiap2 minggu tuh,muke aku jugaklah yg kalah.kali ni bab lipat baju pon same.gila!

tapi kan,ada lagi benda yg aku tak suka buat tapi perlu ke aku story eh?hurmm...jap ah aku fikirkan.karang takde org masuk meminang aku pulak kang.heheh...ah!kalau kau sayang seseorang tuh,wajip kau terima kekurangan dia kan.tak kesahlah dia tak pandai lipat baju macam aku ke,zaman sekarang kan ramai pembantu rumah yg cemerlang.

aku paling lemah kalau kena basuh pinggan.habis basahlah oi baju aku.kalau boleh elak,aku elak untuk basuh pinggan.naseb baeklah aku rajin mengemas.kalau bab-bab mengemas nih kau serah pada aku je takpe.mop lantai,pasang langsir,sapu sampah,lap tingkap,lap kipas,semua benda mengemas bagai kau boleh harapkan aku.tapi bile kemas2 dapur tu,kalau bersihkan sinki,mesti terbasuh pinggan!oh demn....

ramai org tak sedar kekurangan sendiri.yg die pentingkan ialah kelebihan yg die ade.sebab tu la kalau kau tengok status facebook friend kau kadang2 tuh suke2 je nk mengutuk menganjing bagai.kadang2 kalau kau usya wall die aje,dari atas sampai ke bawah nak menganjing,mengutuk orang.sekali-sekala ape ade hal der.tapi kalau dah tiap-tiap kali status kau update pasal orang lain...hihi..lebih baik kau log in facebook orang lain je der.

eh eh aku lupe nak update pasal blackberry aku yg buat hal bulan lepas.hari tu aku hantar kedai cina nih dekat area rumah aku.sudalah seminggu baru boleh siap sampaikan aku balik Penang pon tak setel2 lagi.bila dah siap tuh,aku ingat boleh puas hati la.lepas seminggu pakai,blackberry aku rosak balik.

kau orang jangan tanya whether aku marah ke tak time tuh.so lincah2 aku tanya membe aku kat mane tempat yg boleh aku percaya untuk betulkan blackberyy aku nih.dia suggest kedai PopMyBerry kat Danga Bay.

bila aku hantar lunch time tu,technician tu suruh aku ambil malam tu jugak.so habis kerja terus aku datang.memang silap aku hantar kedai cina tuh.penipu...pembohong...technician tu gantikan trackpad yg baru.tapi yg penting aku puas hati dengan hasil kerja dia.rupa2nye cina tu dah curi 2 3 barang dlm blackberry aku.

sumpah aku takkan jejak kaki ke situ lagi.err..except kalau terpakse je nk topup.huh!kau orang kalau singgah rumah aku kat Skudai tu jangan jejak kaki tau kat kedai tuh.penipu..

even kedai PopMyBerry nih ade sikit mahal pada harga spare parts,accessories dan repair,tapi aku rasa lagi terjaminlah kalau kau nak service kat sini.sebab service die more specific pada blackberry je.hehe....sempat promote eh

lepas nih aku kene tolong one of my friend yg nak promote blog photographer die.die cakap nak buat layout simple2 mcm aku ni.heheh...kau buat aku terharu la der.ok2 fine...aku tolong kau kali nih.FOC je sebab kau customer pertama aku.early birds.huahuahua...jangan melucah!

ok dah aku nak berambus.kerja kat opis dah setel.meja dah bersih.dah berbulan2 meja aku dah mcm haram.semua yg pending dah setel.alhamdulillah.tenang sikit hati ni utk beberapa hari.

assalamualaikum....

 


Comments

Popular Posts