psycho:kenapa harus cemburu dengan BF kepada BFF kau?

assalamualaikum...

malam tadi kan malam jumaat...so kpd sape2 yg mesej aku lepas jam 12
mlm tuh, faham2 jelah yer. biasalah anak dara yg ade boipren nih of
coz lah...tengah....tido.heheh...so aku tak mampu nak mereply msj ko
tuh.aku ade baca tp disebabkan aku tak mampu nk mereply,aku just
ignore.huhu...sorry yer

tapi takpe...sebab pagi2 bangun tido tu aku terus msj ko kan.tanya ade
ape...sbb kalau malam2 dpt msj dr org yg bukan muhrim ni,lain jantina
pulak, mesti ade motip tersembunyi.kot2 pagi2 aku msj,motip
tersembunyi tu ada ballance2...hehe...tak paham?bawah umur lagi la
tu...hey tahun ni aku 24?

make it simple...baca bawah ni

dia tanya..."apa aku nak buat bile bff awek aku tak suke kat aku eh?"...

aku tanya..."mane kau tahu dia xsuka kau?"...

dia jawap..."setiap kali aku keluar dengan awek aku,dia akan call byk2
kali tanya bila nak balik.alasan dia,dia risaukan awek aku".

aku tanya lagi..."mane kau tahu dia xsuke kau?"...

dia jawap lagi..."mlm tadi dia call awek aku suruh balik awal.kitorg
naik kereta bawak slow sbb jem(or wat ever) tp die keep on
calling.sampai dia call parents awek aku then parents awek aku risau
(parents die di kampung)"...

aku tanya lagi..."perempuan tu mcm jantan ke?"...

dia jawap.."tak.normal"...(hehe...aku nk gelak jap.camne die tahu ntah)

aku tanya lagi..."awek ko ade mengadu or tak?or die mcm ok2
jer?"...(maksud aku selesa dengan over caringnye tuh)

dia jawap..."die selalu menangis bukan sebab aku tp sebab bergaduh dgn
bff die tuh"...

aku jawap..."lagi?"...

dia cerita...."perempuan tuh pernah marah2 aku.die cakap dia benci aku
sebab pernah buat awek aku menangis.lepas tuh die ugut nak bakar motor
aku.sebenarnye ape yg perempuan tuh nak?aku tak pahamlah.mintak
padangan ko sket boleh?"...

so disebabkan aku tengah sibuk pakai baju semua time tuh sebab nak ke
tempat kerja,aku xbole nak jawap time tuh.sebab tangan aku pon ade 2
jer...so aku jawapkan kat sinilah yer.kau share di wall kau jer nanti
dengan harapan aku,awek kau baca,kawan awek kau yg psycho tuh pon
bace...tapi jangan tetibe die cari aku plak.mampus guaa..huhuhu

:::pesanan aku kpd si mamat yg aweknye kne psycho dgn bff sendiri dan
die pon kne psycho dengan bff aweknye tuh:::

sebagai boipren kpd awek kau,aku nasihatkan kau supaya slow talk dgn
awek kau kalau ada ape2 masalah dalaman antara korg berdua,eloklah di
simpan.bak kata pepatah...biar pecah diperut,jgn pecah dimulut...aku
paham sbg perempuan,kalau kita ada masalah dengan boipren,org pertama
kita cari ialah bff kita.tak salah utk cerita tentang masalah tuh tapi
buatlah mcm 'tarik rambut dlm tepung,rambut tak putus,tepung tak
berselerak".marah mcm mane pon kita pd boipren kau,kau tahu kot
kesudahannya apa.aku tak tahu...logik ke bro kalau perempuan yg kau
jawap dengan yakin yg dia tuh bukan berkelakuan mcm jantan,nak bakar
motor kau?hihi...kelakar seyh.sori yer...so sebagai ketua
keluarga,eh...belom lagi.so sebagai lelaki,kau harus menerapkan nilai2
murni dlm perhubungan kau.tunjukkan pada bff kpd awek kau yg kau
seorang lelaki yg bertanggungjawap.SIMPLE.macam mana cara?LU pikirlah
sendiri...

:::pesanan kepada awek kau:::

hye sis,mungkin kita tak sedar yg sekeliling kita ada beberapa org yg
terlalu sygkan kita selain dprd keluarga sendiri.bila cerita pasal bff
kau yg aku panggil dia 'psycho' tuh masuk campur dlm hubungan kau
org,aku rasa ade something wrong dgn relationship kau dgn bff kau
tuh.aku tak pernah ada kawan yg serupa dia tp aku paham kerisauan
seorang kawan kpd kawannya bila dia keluar dgn org asing.tapi se asing
manakah bf kau dihadapan bff kau tuh?kat situ kau kena fikir.tak salah
kot kau menegur bff kau tuh.at least dia jaga perasaan kau sbg bff
dia?keep on with your relationship as long as kau tahu apa yg
salah,apa yg betul.siapa dia nk judge bf kau,ye tak?kalau sebelum ni
kau keep on story problem kau dgn bf kau pada bff kau tuh,aku rasa
better kau stop utk sementara waktu ni.bagi space dulu and on the same
time kau slow talk la baik2...

:::pesanan kpd sesiapa yg rasa dia tuh mcm psycho tp dia tak sedar
sebab kita manusia yg byk silap:::

rilekslah sis.aku paham perempuan dia mmg emosi sikit pasal hal ehwal
perhubungan nih.lebih2 lagi kalau melibatkan kawan baik
sendiri(BFF).kalau kau fahami maksud BFF tu berbunyi Best Friend
Forever.name pon best friend bhai...(eh terganas pulak
bahasa.sorry...)aku taknak tahu berapa umur kau sebab kdg2 org yg dah
berumur pon perangai mcm baby2 jer.tapi cuba kau letakkan diri kau di
tpt boipren kawan baik kau tuh.how its feel eh?kau rasa selesa
ke?meaning org ketiga ni ialah yg mengganggu perhubungan 2 mekhluk
tuhan.maybe kau tak sedar yg kau secara tak langsung dah menjadi org
ketiga tuh.biarlah setan menjalankan tugasnyer.kau takyah sibuk2
bhai...

u need trust.mcm mana kau perlukan trust dlm hidup kau,mcm tuh jugak
kau kena bagi sedikit kepercayaan kau pada bff kau tuh.let her
choose...kau rilek2 jer.sebab kalau something bad happen pada bff kau
tuh,kau kabor ke aku.tau ler aku nak buat gapo.hehe...

kalau alasan kau benci bf kawan baik kau tuh sebab dia buat kawan baik
kau menangis,well...kau tahu tak yg cara kau melayan kawan baik kau tu
buat kawan baik kau tu stress?kau tahu x betapa bahayanya buat kawan
baik kau stress?macam mana kalau dia tak bole handle,kerja dia
terjejas,kena komplain,kena marah,kena buang kerja,dismiss bagai,then
sebab tak dpt bayar duit sewa,tak dpt menampung stress yg kau sebabkan
tuh,dia bunuh diri?puas hati?

heh...kau ingat kau jer psycho....aku pon psycho la..hihi

sedar or tak,kau baru buat dia menangis semalam sebab dia stresssssss
dgn kau.WELL DONE!

so,akhir kata,enjoy your life.harap ini membantu.sorry kalau ada yg
terasa hati bagai.aku cuma bagi nasihat,pandangan....pandangan manje
tak mampulah sebab aku ganas.aku mampu bakar motor bf kawan
aku.hihi...

wassalam

p/s: apsal ah?

Comments

Post a Comment

Bonda membebel apa tu?

Popular Posts