bila sudah terlanjur

assalamualaikum w.b.t

generally aku tak tahu whether ape yg aku nak sampaikan ni boleh faham
atau tak.might be aku cuma boleh bagi surface jelah.sebab tak semua yg
kita nampak tuh,kita mampu selami.

aku rasa bila kau baca first paragraph tu pon,kau dah start pening
kan?maknanya brain kau tu belum sampai fasa aku kot.or fasa kau lebih
advance dari aku?bayangkan mcm kau masuk sekolah darjah 5 sebab kau
lulus exam katak(lompat),mesti banyak syllibus yg terskip.betul tak?

bila aku sebut terlanjur,bukan sebab 'terlanjur' itu jer.everyone dlm
dunia nih pernah terlanjur tak kiralah kau perasan atau tak,ia
sebenarnya ADA.tapi,apa yg kau fikirkan bila aku sebut 'terlanjur'?.ia
subjektif :)

ada banyak sebab yg buatkan kita terlanjur.bila dah terlanjur,satu
perasaan yg dtg ialah 'menyesal',then?kita try cari jalan keluar dr
masalah tu.bukan lari dari masalah cuma kita try untuk kekang masalah
tu drpd menjadi lebih teruk.aku rasa itu tak salah.

tapi tak semua benda yg terlanjur tu bole diselesaikan sebab bila ia
berkaitan dengan hati dan perasaan,kita terpaksa ikut jer flow die.bak
kata org,takdir tuhan tu lebih berkuasa.kita tak dapat baca apa yg
akan berlaku pada kita in future.even boleh pon,aku tak nak sebab aku
takut utk kecewa lagi,lagi dan lagi...

aku harus melupakannya...muktamad!

Comments

Popular Posts