azam....skandal??

assalamualaikum....
 
permulaan tahun baru yg okay2 jer sebab ambang tahun baru tu aku tengah melayari bahtera atas tilam dengan lena sekali.huhu...seingat aku last time aku sambut ambang tahun baru mase tu tahun 2008 dengan someone.time tu study lagi di Uitm.semester 1 kalau aku tak silaplah.lepas tu dah malas nak sambut lagi sebab takot la time2 countdown tu tetibe mercun tu meletop ke ala-ala cerita final destination tu.tak pon tetibe blackout then huru-hara ke.dah la aku ni comel2 mcm seliper yg aku baru beli semalam.hihihi...(someone yg gelarkan aku comel mcm seliper...huhu)
 
sebenarnye azam tu bukanlah sekandel pon.ala biasalah awal2 tahun ni org yg paling popular mestilah azam sebab ramai org nak berazam.so aku pon nak buat azam jugaklah even aku pon dah tak ingat azam tahun lepas ape dieeee.then tak tahulah tercapai ke takkkk.tapi still nak berangan buat azam tahun 2012.huuuuu macam best jer,heheh
 
aku ingat2 balik azam 2011 (tahun lepas).....
 
1. duit simpanan RMxxx (tak tercapai pon)
RM xxx sebab aku tak ingat pon berapa value sebenar.hihi...so kire gagal lah tu yer.lagi pon tahun lepas hutang keliling pinggang.aduh
 
2. tambah berat sehingga 46.0 kgs (tercapai!)
tahun lepas mmg aku bantai makan jer.selagi ada makanan dlm pinggan or mangkuk tu,aku telan jer even tak memenuhi selera.kalau nak gemuk tak boleh memilih.so 2 hari lepas sebelum 1 january 2012,aku ge timbang berat.wuuhuuuu berat aku melebihi target! 46.60 kgs!
 
3. touch up my babyride?
ni kire azam tahun baru ke?err....abaikan
 
4. success dlm carrier (so far ok2 jer)
bila fikir pasal kerja,carrier bagai,tiba2 aku teringat end year tahun lepas bila aku kerja sorg2 mcm org gile,berpeluh2 buat kerja....ya Allahhhhhhhhhhh....kamjad gua!huhu...tapi nasib baiklah dpt bonus hujung tahun.January ni insyaAllah the second one akan menjelma.aminnn...semoga murah rezeki :)
 
setakat ni itu jela azam 2011 yg aku masih ingat even bukan semua yg relevant and masuk akal.bheehehe....so?apa azam tahun ni?errrmmm...
 
azam 2012....
 
1. ada perubahan positive dlm kerjaya
tak salah kalau nak stay dlm company sama tapi adalah lebih bagus kalau kite dpt mengembangkan bakat sedia ada ni contohnye ge ujibakat mentor ke,vocal bukan sekadar rupa atau sebagainya.heheh....
 
2. bertunang
hahahahhahahahahahahahaha...gelak2...hahahhahahahahahha
 
3. tambah berat sampai 50.0 kgs
ini senang.tak kire hati senang ke,hati takde senang ke,makan tetap makan.no compromise okay.huhu...
 
cukuplah setakat 3 jer azam yg aku berangankan.kalau ikutkan azam tak rasmi mmg byk gile sebab every nite sebelum tido wajip berangan untuk hari esok.kadang2 untuk 2 bulan yg akan dtg pon seronok untuk diberangankan.huhu
 
one more thing,aku tumpang gembira dengan ketermengandungan opismate aku yg menikah october lepas.alhamdulillah...kahabarnya 2 bulan ketermengandungan tuh.hihi...dapat anak buah la aku...and semoga dia bahagia hingga akhir hayat.aminnn
 
tak lupe jugak kepada 'dia' yg menyayangi aku dan aku mengharapkan sesuatu yg baik antara kami tahun ni.aminnn....cuma kita wajip percaya yg jodoh telah ditentukan oleh Allah s.w.t...andai antara kami tidak ditakdirkan bersama,aku harap 'dia' sentiasa bahagia dengan insan yg tercipta untuk 'dia'...dan buat masa ni,kita cuma mampu utk buat yg terbaik,menyayangi dengan ikhlas,jujur,saling membahagiakan and paling penting kita mencuba.kan 'sayang'? :)
 
tahun ni jugak for the first time kami buat family day untuk keluarga kedua belah ayah dan mama.insyaAllah...moga aktiviti2 mcm ni dpt mengeratkan lagi hubungan kekeluargaan kami.amin...
 
itu jer pembuka tahun 2012 untuk blog gadisemasa.aku nak tukar nama blog ni tapi sedang pikir2kan.ape yg sesuai ek??huhu...
 
ehhhh tak lupe kepada ex-ex tahun 2011 (ex rumate+ex opismate).huhu....haa jugak ex tuuut yg wish new year from papua new genie.sori tak reply sebab....malas :p
 
wassalam
 
 
 

Comments

Popular Posts