single bukan bermakna tak laku...tapi..err

assalamualaikum w.b.t...
 
mula2 aku nk highlight sikitlah.entry ni tak ada kena-mengenanya dengan aku pon yer.huhu.sekadar memenuhi permintaan dari sahabat-sahabat dan silent reader yg tak berapa nk diam je.selain daripada tuh,aku cume nk refresh blog aku nih.gila rindu sebab rasa mcm dah lame x conteng kasik comot2 sket.
 
kalau takde bau wangi,camne kumbang nak hinggap,ye tak?(err...aku try berbasa-basi).
 
dulu aku nak jadi motivator tapi disebabkan terlupa nk apply course tuh,makanya aku cume jadi pengantara di alam maya jelah yer.khas untuk mereka-mereka yg single (kecuali yg dah berpunya tp senyap2 taknak kepoh kt fb),ape keseronokan bila jadi single ialah:
 
1. kurang berangan,tak berkhayal.
 
almaklumlah bila bercintan-cintun ni mesti la selalu berangan yg besh2,besh2,besh2,bash2,basah2,besh2,besh2...(teka gambar ada perbezaan kat ejaan itu ala-ala kartun kt berita harian).kalau single bukan bermakna kita tak berkhayal or berangan tapi at least kurang lah yer.nk berangan dengan artis pon ade time2 die.boleh bertukar-tukar pasangan pulak tuh.haaaa bestnyerrrrrrr!!
 
2. jimat
 
kalau bercinta banyak nk kene guna duit.besday kene beli hadiah,konvo kene beli bunga,merajuk kene beli teddy bear,kene belanja mkn,kene bayar minyak kereta,kene tgok wayang tiap-tiap minggu sampaikan nk beli brg sendiri pon tertangguh.haaaaahhh!!time single kau boleh belanjakan untuk diri sendiri.kalau buntu sangat,duit tu kau simpan aje untuk kegunaan masa depan.mane lah tau tahun depan dah sampai seru nk kawen.takde la meleleh je air liur.takde la susu jadi keju.
 
3. family & friends
 
dear bro and sis.untuk ape kite bercinta tapi sampai buat kite terlupa dengan org sekeliling kita yg lebih sayangkan kite?sorry to say lah yer.most of the time org yg bercinta ni die akan lebihkan bf or gf die setiap masa.kalau ade facebook,status pasal si syg die.kalau ada twitter,twitt2 dengan si syg die.ada masa terluang je,keluar date,tgok wyg,lepas rindu katanyer.ada yg tak setuju bagai kot dengan penjelasan aku nih.tapi cuba fikir balik.masa korg byk terluang dengan siapa?kalau bf or gf jauh pon,xdpt dating yer?then siapa yg selalu kita rindu?to be honest,bila kau kembali single,byk masa kau terluang dengan family dan kawan-kawan.mase tuh kau akan sangat menghargai setiap saat yg berlalu.kau pon xkan terlepas dengan perasaan frust bila kau sedar berapa byk masa kau dah habiskan dengan bf or gf kesayangan kau tuh.but at the end of the story?lu pikirlah sendiri...
 
4. stand by your own feet
 
ni khas untuk perempuan-perempuan yg lemah tenaga batin or what so ever lah yer.yg manje,yg gedik,yg mengada-ngada,yg bangang dan sebagainya(maaf terkasar yer...senang nk bagi paham).bila kau single,inilah masanya nk buat something yg tak pernah kau buat.hidup kite bukan sehari dua tapi selagi nyawa dikandung badan,itulah kau kene hadapi.sampai bila kau nk bergantung pada lelaki?lelaki ni bukan selalu ada depan mata kita.try la belajar buat sendiri.mane tahu jodoh xpanjang.kau ade fikir benda tuh x?(yg rasa2nya bercinta tp berdikari,sila abaikan point untk entry ni ye).
 
5. test market
 
waaahhh! bila kau single,baru kau dpt rasakan 'market' tuh.kira berapa org try usya kau.kalau xde,ko try usya org then tgok berapa ramai yg bagi respond.agak-agak dlm jangka masa panjang takde yg melekat,kalau ade pon sorg je,kau rembat jela org tuh.menas ko tak market lah tuh.hehehe...jgn mara haaa
 
6. free
 
bila kau single,nak pegi mana,dengan siapa,buat apa,makan ape,tidur kat mane,kau punyer suke lah.tapi jgn tak bagitahu mak ayah kau.kau tuh dibawah tanggungjawap diorg.alah dulu mase bercinta rajin sgt report dengan yg terchenta.kalau main facebook rajin bebenor lah meng check-in kan diri tuh.tapi kalau bgtahu mak ayah nk pegi mane2,susah pulak.haa ni lah anak-anak zaman sekarang nih(kalau kau xtermasuk dlm point ni,sekali lagi sila abaikan).
 
7. makannnnn
 
aku tak tahu lah korg.aku kerja makan je.tu je lah yg aku buat time2 camnih.time2 kawan aku semuanya dah edar kad jemputan.aku dtg mkn nasi minyak diorg.lagi ramai,lagi byk nasi myk aku telan.
 
okeh!aku dah berjaya merefreshkan blog aku.serius aku rindu gile.ni pon aku publish guna gmail.mmg xsempat nk view blog aku.sebenarnye point-point kt atas tu cume sebahagian je.ape aku mengarut pon ade jugak yg melayan,membaca.just to make you laughing n smiling jela.jangan amik serius sgt weyh!aku pon tak pasti betul ke xbetul ke point2 tuh.
 
tapi nasihat aku,hargailah masa kau bila single nih.jgn down sangat.bukan kau tak laku.tapi sebab kau bernilai beb.tak mudah cair dengan pujuk rayu lelaki.kalau yg lelaki,mungkin sebab kau tuh perasan hensem.so bila ade perempuan tak malu nk ngorat kau,kau reject die.heheh....lu jgn berlagak sgt bro.belum try ayat gua lg tuh.har har har...
 
wassalam
 
p/s: dah lame tak ngorat org.asyik kene reject je...hehehe...

Comments

Post a Comment

Bonda membebel apa tu?

Popular Posts