faktor usia:kawal perasaan bila sendiri bila usia tua menjengah kau

assalamualaikum w.b.t....
 
gambar kat atas tu sebenarnye sedang berkira-kira sama ada nak bagi kaki kanan or kiri kat someone yg tak boleh nak kawal perasaan sendiri even umur dah meningkat ke petang hari.kalau kat jam tuh,jarum dah tunjuk pukul 2.30 pm.kalau mcm aku,agak-agak pukul berapa yer?huhu...doesn't matter la.ok listen
 
i just don't want to story2 la pasal someone yg aku nk bagi kaki tu sebab tak jadi bagi pon.kalau jadi bagi kaki,aku dah upload pic aku tgah bagi kaki kt die.kite share same2.tp disebabkan aku ni pengecut,aku lupekanlah niat tu.niat tu ade sebenarnyer.tp memandangkan faktor usia si someone yg aku nk bg kaki tu,aku lupekan niat jahat tuh.
 
bukan ape,entry kali ni pasal kawal perasaan takkan ler aku nk bagi kaki kt org.ape pulak org kata...
 
seringkali kita(pergh ayat),dengar pasal darah muda.tapi org takde sebut pon pasal darah tua.apesal?sebab org tua yg tak boleh kawal perasaan sendiri adalah sangat teruk,disgusting,suck,ugly,not pretty,crap,freak,wat sooooo ever yg tak best didengar.huuu geram nih.huhu
 
sini aku ajar how to control your tempered:
 
1. think positip
kalau ade org sengih kat kau,tgok kau atas bawah,pastu geleng kepala.kau sebagai org lanjut usia,kau harus lebih positip.jangan fikir yg bukan2.first thing first,kau ge cermin,tgok kalau2 kau pakai seluar or x.then,tgok baju kau tu terbalik or x.atau kombinasi kaler baju dgn seluar adakah sesuai dgn usia kau.atau pon isnya mmg sesuai dgn badut sarkas.
 
2. tambah power spek
bila kau lanjut usia,kebarangkalian mata kau rabun is BESAR.so,kalau kau pakai spek mcm aku yg mude remaja ni(aku rabun sebab byk sgt study PMR.naseb baek straight A's.hahaha...sori ter menunjuk sket eh.takpe kan?),silalah tambah power kau tuh.takdelah kau tersalah pandang.ade mamat ensem or awek jambu tgok kau,kau ingat die nak ngurat kau.tp sebenarnye nk ngurat org kt sebelah kau.pastu kau bengang,kau marah2.tak bole kawal perasaan.dah lanjut usia oi...buruk.ge cepat tmbah power.xdelah bengang sendiri nnti
 
3. dengar radio berunsur keimanan
dah lanjut usia,xpayah sibuk dengar lagu clubbing.dulu mase mude taknak masuk clubbing.berdosa katanyer.so dah lanjut usia ni try la dgr lagu clubbing kononnyer nak lebih up to date.ape kate ko try mendalami lagu2 berunsur keimanan seperti lagu 'iman adalah mutiara-raihan' or 'ramadhan terakhir-OST saje...sejuk je hati tuh.lebih sabar dan redha dengan segala ujian dariNya.aminn..takde la nak mara tak tentu fasal.phuii
 
4. duduk tertib bila org amik gambar candid
bila dah lanjut usia,sila duduk dgn tertib.jgn terkangkang sana-sini.bukan bermaksud org muda je boleh buat.bukan mcm tuh yer..bukan nak bias..tp entry ni pasal org lanjut usia.so org mude punyer time akan sampai nnti.entry ni aku khaskan utk yg lanjut usia saje.be fair.kenapa kne duduk tertib?sebab org lanjut usia dah tahu mane buruk mane baik.mane sopan,mane biadap.kalau nasihat org muda suruh sopan,pandai pulak.kalau diri sendiri yg buat,bila kite snap gambar,die sentap!pastu nk sound org muda suka-suki je tangkap gmbar die.hehehe...nice pose baby!
 
ok done dengan tips yg tak berapa nak tips nih.moral of the story,berfikir dengan waras yer.jgn tunjuk perangai buruk kat org muda remaja mcm saye.nnti saya terikut.huhu...
 
bye!
 
wassalam.
 
p/s : nak carik lagu geram.yeay!
 
 

Comments

Popular Posts