sarcarstic reasons why men are getting married twice and more!

assalamualaikum w.b.t
 
eh last entry aku bile ha? rasa mcm dah lame x update blog. idea pon xde sebab space di kepala da full dengan benda2 tak penting yg always pending and pending and pending. mane nak setel kerja sendiri.mane nak setel kerja org lain lagi.berselirat jalan cerita,buat kita tersalah jalan dan pilihan.
 
sebut pasal jalan dan pilihan.aku nak tanya satu soalan berkaitan hal hubungan antara lelaki dan perempuan(bosan kan?tapi kali ni aku serius ni.bukan serius nk tahu ape jawapan org lain tp serius nk expose jawapan aku)hehe...
 
alasan kenapa lelaki nak kawen lagi?
 
1. kawen tu sedap.
secara theorynya of coz la sedap.aku tak tahu la sedap camner sebab aku pon belum berkahwen yer.aku buat research aje.berbekalkan 100 keping questionaires,dengan 100 lebih correspondents,dengan menggunakan ilmu research method yg aku pernah belajar dulu,keputusannya adalah positif yer.practikalnya aku belum buat lagilah.kalau nak buat,kene menikah.kalau dah menikah pon aku rasa tak terkata sedapnyer!
 
2. kembang ekonomi rumahtangga.
mamat berangan rangan "bila kawen satu,gaji bini combine dgn gaji sendiri dapat rm5000.00.so kalau gua kawen lagi satu,income bertambah.hurm...kalau kawen 3 dpt triple,kawen 4 dpt dimple...eh!pimple.eh!salah...salah!nipple.err...waaah kayer!"
 
3. murah rezeki
semakin ramai anak,semakin murah rezekinya.bukan ke anak tu sumber rezeki kepada ayah dan ibu?sebab tu org dulu-dulu anak paling sedikit pon 7 org.belah ayah aku 7,belah mak aku 13,belah pakcik pon 13 sebab die tu adik beradik dengan mak aku lah.hidup sampai sekarang.murah rezeki,rumah ada,kereta ada,bisness ade,kebun ada,anak ramai.pendek kata,makin banyak kawen,makin murah rezekinyer!
 
4. boleh market saham.
muke hensem market.poket tebal market.kete besar market.banglo mewah market.pendek kata,semua yg dia ada tu perempuan suka.tak kesah lah ikhlas tak ikhlas,dia rasa diri dia market.itu baru dikatakan market.ape guna saham kalau takde org beli.that's why kena hati-hati kalau kawen suami byk duit.tapi itu takpe lagi.yang KAYAP pulak camne eh? belanja keperluan dapur pon still harap bini tolong.anak sekolah pon harap bini uruskan.ada hati nk kawen lagi satu.market muke je buat ape bang...kalau makan pasir goreng.
 
5. berani
dengar-dengar akad nikah perkara kedua lepas berkhatan yg paling digeruni oleh laki-laki.haa ok what?aku kawen 2 3 4 kali boleh akad dengan selamber kan?agak-agak selamber tak kalau khatan kali kedua bang?
 
6. murah hati.
kahwin dengan janda.kesian lah die kne jaga anak dia.dah la ramai...kerja pon cleaner aje.kais pagi makan pagi.kais petang makan petang.lepas tu selalu kena kacau dengan mamat indon or bangla kat tempat kerja.kesian die...rumah buruk takde tv.astro apatah lagi.kiranya nk bantu la wanita yg dalam kesusahan.ish ish ish.bagus sungguh abg ni.hurmm.untunglah kalau banyak lelaki kt luar sana tu niat mcm tu.sebab kebanyakannyer fikir kawen lg dengan aweks bergetah aje.yg ade segala-galanya.tinggal cuci kaki aje.bini kat rumah yg susah-susah basuh baju.
 
7. lelaki adalah pemimpin
mane boleh digelar pemimpin yg adil kalau bini ade satu aje.mcm mane nk tau lelaki ni ade ciri-ciri pemimpin adalah dengan berkahwin lain.yosh!
 
harap-harap ada la someone yg bace ni.biar die tau aku tak suke org kawen lain sebab ade gf.tak fikir ade anak-anak.tak fikir perasaan bini.kesian dia.dulu masa bercinta tak sabar-sabar nk main.bila dah ada anak baru 2 3 org kecik2 dah gatal nk carik lain.
 
wasalam
 
p/s: bz gila sejak kebelakangan ni.nak tau something?lelaki kalau meroyan sangat SUCK.hehe...bye2
 
 

Comments

Popular Posts