how to forget ur ex!

assalamualaikum...
 
tak kesahlah sama ada ex-gilpren ke,ex-boipren ke,ex-wife ke,ex-husband ke,suka hati korang lah nk masukkan list ex segala korang tuh untuk tips kali ni.sebenarnye entry kali ni sekadar menyedapkan hati mamat hensem dan hawek chun kt luar yg kene tinggalkan oleh kekasih hati mcm saya.hehehe...(saje nak provoke)
 
tak perlu banyak cerita,baca aje ape ade...:::
 
1. skandal
cara paling kotor untuk lupakan ex-segala.bila ada skandal,fikiran kita takde lah selalu teringatkan ex-segala yg entah mana hilang tu.sms xreply,call x angkat.benci sangat agaknye dengar suara korang tuh.dah lah sengau(agaknye lah...aku bagi contoh aje).tapi bila call skandal,sms skandal,bukan stakat reply,segalanya dia nk bagi.korang xmintak pon dia nak bagi.eh...aku bagi kang!huhu...geli pulak aku bace tips pertama ni.eh korang jgn ikut ah yg camnih.cer try yg next tips ni....
 
2. cari kerja
khas untuk yg baru habis belajar,yg ngam-ngam soi kene tinggal lepas final exam(mcm aku je...heheh),cepat2 cari kerja.sibukkan diri anda.jgn duduk di rumah je berendam air mata.sampai ex-segala menikahi hawek chun atau mamat hensem lain pon,korang takkan dpt lupekan kenangan manis bersama.
 
3. cipta kenangan pahit bersama
kalau korang bercinta,ciptalah kenangan pahit bersama.yg buat korang rase benci yg amat nauzubillah.contohnye mcm bergaduh sampai masuk hospital ke,duit korang kene kikis habis bede'eh ke,kereta korang kne curik time ex korang bawak then die just cakap "ala kereta murah" lepas tu korang geram teramat korang lempang dia ke,eh pastu die lempang korang balik ke,eh pastu korang maki die then die boleh pulak maki korang ke.eh kompem2 petik jari jelah kalau nk lupekan syaiton camtuh.try ah.hehe
 
4. rosakkan radio dlm kereta
kadang2 radio bukan faham pon hati kita yg rawan ni.sesedap die je nk menganjing kita.suka-suka dia je nak main lagu yg ex-segala kita suka.waddafakk betul kn?korang pon terus tutup radio.terus tukar frekuensi.muehehe...jangan nk cakap 'tidak' lah ye...tak kesah lah kalau org lain yg drive mase tuh.even ayah korang pon,sanggup korang mintak dia tukar radio lain.kan senang kalau radio tu rosak.ape kata kalau korang rosakkan radio tu sekarang!
 
5. betulkan balik radio yg korang rosakkan tuh
bila radio dah rosak,cube betulkan radio tu balik.betulkan sendiri tau.jangan hantar bengkel.tak aci kalau camtuh.sebab ape?korang akan alihkan ingatan korang daripada ex-segala korang tuh kepada radio yg rosak tuh sambil maki2 diri sendiri.ape fasal lah bodoh sangat ge rosakkan radio tuh.lagi susah nk betulkan,lagi lama ingatan korang terus kekal pada radio yg satu itu.heheh...
 
6. makan
jangan bebal sgt tahan lapar semata-mata nak feel perasaan sayu dan terkilan dengan ex-segala korang tuh.makan jelah.mcm aku.semua mknn aku bedal.mujur aku xsenang naik berat.maintain je mcm skrg ni.tp yg menterkejutkan aku,time aku terjumpe ex-segala aku hari tu,die tegur aku "apesal skrg mcm dah gemuk?", kalau ikutkan hati,aku nk jawap "sebab tengah try gila baby melupakan kau wahai ...". tapi malangnya aku senyum jela.hehe.see?berkesan! kot...-_-
 
7. basuh pinggan yg kau makan tuh.
semakin banyak mkn,semakin banyak pinggan kau guna.maka,semakin banyaklah pinggan kau nk kena basuh.padan muka kau.kau ingat best ke basuh pinggan tuh?dah la berminyak.pastu basah pulak.banyak pulak.kene berdiri pulak.kene pakai sabun.kene bilas lagi.leceh gila baby.memang buat hati kita ni rasa menyampah je nk sumpah seranah pinggan tu.haa...kan bagus camtuh.isi masa terluang dengan memaki hamun pinggan yg kau guna.eeee aku tak suka gila basuh pinggan.kau suke?!eeee....
 
8. lepas pakai,buang.
nombor talipon,facebook,twitter,bbm,ym,ape kejadah yg boleh connect kau dan dia,buang je terus.permanently.tak payah nk kawan2.dah 2 3 tahun baru try cari balik time kau dah bahagia bersama yg tersayang.bukan sebab kau benci tgok muke die yg bajet hensem / cun tuh,bukan sebab kau geli dengar suara die yg xsedap tiba-tiba tuh,tapi sebab kau nak lupakan dia dari kepala hotak kau yg sedia lembap nk hilangkan memori tuh.buang jauh2.nak berkawan dengan ex-segala?har har har....kau ingat senang ke?tak payah gatal sgt.putus is putus.mane ade putus sseparuh2.mane ade putus tak ikhlas.putus tegakkkk jelah.haish!tapi kalau die sms kau wish raya,kau balas lah.hahaha.
 
9. baca blog gadisemasa
waahahahah...saje aku promote blog aku ni.sebab skrg aku pon tgah try sedaya upaya melupakan kisah2 lama aku dan dirinyaa.gelak sorang2 buat entry merepek meraban ni.hehe...mmg dah x hengat la kat mamat tuh.berkesan! lagi best kalau ada request dari readers yg mintak aku update blog.huhu..terharu....
 
lepas ni aku nasihatkan kau takyah la update status kt fb or bbm pasal teringat ex-segala tuh.straight to the point pulak tuh.siap taruk name.hehehe...tengok mcm aku nih.kalau teringat kat die je,aku mule merepek kat sini.korang pon bace plak tuh.huhu...siap ade buat bookmark pulak kt pc opis.wajip baca untuk mulakan hari-hari yg bakal ceria bila membaca blog gadisemasa yg best tak hengat ni kononnyer.huhu...buat ape menyiksa perasaan batin kau tuh sedangkan dia kat sana tengah bahagia bersama insan istimewa. :)
 
mcm yg org cakap,untuk menyukai seseorang hanya perlukan beberapa jam.untuk menyintai sesorang kita perlukan sehari,untuk sayang seseorang kite perlukan hanya beberapa bulan je.tapi pernah tak kau rase mcm mane nak melupakan orang yg pernah kau suka,cinta dan sayang tuh?kau perlukan seumur hidup.so,sebenarnye takde cara saintifik pon nk melupakan ex-segala korang tuh.melainkan ada miracle yg membantu contohnya kau excident lepas tuh kau hilang ingatan.kalau mati?hurmm
 
selamat mencuba dan jangan sedih2 okeh.aku pon belum boleh lupe sepenuhnya....
 
wassalam.
 
p/s: nyawa masih panjang.mujur xde ape2 mase balik JB pagi td.men's driver are very SUCK! boo
 
 
 
 
 

Comments

Popular Posts