my ex taught me on how being unfaithful

assalamualaikum w.b.t....
 
entry ini adalah petikan daripada sebuah cerita.mungkin blog,mungkin secara lisan.aku sengaja nak kau berteka-teki.sebab dlm life kau,kau dimestikan untuk menyimpan pekung di dada org lain.bukan ke menjaga aib org itu sangat terpuji.jahat mana pon kau,jangan malas kejar pahala yg satu ini.
 
once upon a time...ermm xbest.
pada suatu hari,tersebutlah kisah....haish skema nak mampus.
 
okay aku mudahkan cerita.di suatu tempat yg terpaksa dirahsiakan,waktu dan tarikh juga dirahsiakan sebab aku tak ingat tarikh tu bila.mungkin sebab jadual padat kot...aku terbaca satu artikel.
 
"my ex taught me on how being unfaithful after i am willing to do anything for him/her since we are in love.but at the end of the story he/she commit a foul behind me".
 
"dulu aku setia pada dia.setiap lelaki yg cuba nk mencuba aku,aku tak layan.sebelah mata pon tak pandang.gila setia aku padanya.gila percaya aku padanya.sebab aku sayang dia.sampaikan aku rasa kalau dia tak ada,aku tak boleh nak bernafas.sesak dada.haishh...
 
...hinggalah pada suatu hari dia cakap kat aku yg dia dah tawar hati pada aku.dia mintak izin nak mengakhiri perhubungan kami.betapa bodohnyer dia aku rasakan waktu tu.takkan la bangang sangat sampai aku nak bagitahu betapa aku cintakan dia.dia cinta pertama aku.eh senang gila dia nak meninggalkan aku.agak2 kalau aku mintak izin nak lempang dia,dia bagi tak eh?...
 
...mana kata2 cinta dia pada aku?mana janji2 dia pada aku?mana tanggungjawap dia pada aku?tanggungjawap?ahh..aku bukan termengandongkan anak dia.it's ok lah kalau dia tak nak bertanggungjawap.realitynya dia mmg seorang yg tidak bertanggungjawap...
 
...sebab kalau dia bertanggungjawap,dia takkan tinggalkan aku setelah dia memberi harapan menggunung!...
 
...sejak dari itu,aku rasa aku belajar sesuatu.UNFAITHFUL.ya...dia mengajar aku untuk tidak jujur dlm cinta.beberapa bulan selepas dia pergi,aku mula berkenalan dgn seseorang.dan kami bercinta.tapi bukan dia seorang.aku juga ada skandal.seorang lelaki yg sudah berpunya.well...aku tidak ada rasa bersalah itu.tidak langsung.sebab aku merasakan yg kejujuran itu tidak menjaminkan kebahagian.apa guna aku setia tapi dia tidak?...
 
...sorry too XYZ.aku sayangkan kau tapi untuk jujur,setia,aku tak mampu lagi".
 
a big clap to this person.how to comment ha?kau pernah rasa feeling camnih ke?tak mustahil 1 day kau akan alami benda yg sama.just to remind people outside there.this is we called LIFE.this is LIFE.kadang2 life tu nampak mustahil tapi sebenarnya ia ada terjadi.cuma kita tak sedar.
 
ape yg kite xnak,itu yg kita dapat.come on lah.kalau kau alami situasi mcm nih,please refer to an expert.in life,we have to expect the unexpected.okay i'm leaving...
 
bye
 
wassalam
 
p/s: weekend kt JB...
 
 

Comments

  1. bagus2.. keep up the good work... Allah sendiri dah kata, dunia ini adalah tempat yang terlaknat! janji-janji di dunia hanyalah fatamorgana belaka. untuk mengecapi kebahagiaan yang sebenar hanya akan tercapai bila kita di syurga sahaja. so, sama2 kite meraih kehidupan di syurga. hidup di dunia ni tak lama pon. sama2 jom!!

    ini juga peringatan untuk diri sendiri jua~ sekian, wassalam.

    ReplyDelete

Post a Comment

Bonda membebel apa tu?

Popular Posts