beza hujung minggu di JB dan Kluang...

assalamualaikum w.b.t
 
bismillah.hari ni cube la nk try slow motion je.entry santai.hujung minggu kalau tak habiskan masa, confirm habiskan duit.ye tak?then belum sampai hujung bulan dah loan my father.huhu.itu biasa...yg tak biasa kalau tak loan.itu pelik.hehe
 
so jgn ingat aku ni orang khaya rhaya.hidup kena selalu senyum.baru nampak positif.
 
so minggu ni yg jarang2 berlaku ialah habiskan mase kat JB.kalau sabtu my turn kerja,so tak bolehlah nak balik kampung.next week balik,this week xkn nak balik?aku bukan org khaya rhaya tiap2 minggu balik kampung.kalau diikutkan,kos balik kampung tu lebih kurang untung banyak pon MYR100 la pergi dan balik.lalu hiway,shortcut,so you paymore la eh.
 
balik kerja hari sabtu tengahari ni insyaAllah aku akan terus balik ke jalan yg benar.takde hasutan syaiton-syaiton yg ajak keluar tuh maka terselamatlah aku.so kena lincah punchkad,cari my car mane aku park pagi tadi.kadang2 tu tak jumpe kete aku mane ntah.lupe park mane.hehe.dah jumpe,lincah2 balik rumah.
 
sampai rumah perut lapar.org kata,malu bertanya sesat jalan.kali ni,malas masak terus jalannn.heheh.so masaklah aku kat dapur tu pung punk pung punk...depends la kalau mlm td aku ade masak dinner,so ade lebih tu panaskan je.dah kenyang,hati senang,tengok bilik mcm dah bosannn je,jom kemas2!!
 
rajin tak aku?hehehe...itu biasa :D
 
sebenarnye itu biasa time2 kocek dah kurang tebal je.kalau tebal,panjang kaki aku berjalan.kalau tak tengah malam,tepi malam baru balik rumah.
 
bila setel je mengemas,memang takde kerja lain la.makan+tido+makan+tido+tengok tv sampai hari isnin pagi start kerja balik.haaaaaa seronoknyer hidup aku this week!mcm artis yg dah takde job kan?huhu...okeh itu kalau cuti hujung minggu tapi tak balik kampung.kalau balik kampung?
 
sampai kluang biasanya malam lepas perfom maghrib.alhamdulillah...
sampai je,confirm aku check in facebook.hahaha...motip?saje nk buat kau jeles dgn ketibaan aku ke kampung.tidur bawah ketiak mama.pehhhh!
 
sampai2 je soalan pertama "mama masak ape?lapar nih". see? maka seperti biasa mama takkan makan selagi aku xsampai rumah.so mlm tu having a little bit late dinner dgn family. gaya makan? mcm org xjumpe nasi seminggu.heheh
 
siang hari kat kampung,bese my dad la (man) akan ajak keluar ge pasar pagi tuh.tgok keadaan biasa aku rajin bangun,lepas bfast aku ikut gerak sekali la.balik pasar confirm singgah warung ngeteh lagi.
 
spent time dgn family kat uma..bla...bla...bla...then ptg2 my dad againnn akan ajak keluar cari pisang goreng or what soo ever yg boleh dimakan tapi murah la. Then die ade point nak balik kampung my mom pulak untuk lepak2 dgn uncle2 dan untie2 jawa sekalian.
 
paling aku bahagia ialah dengan masakan my mom.tiada tandingan.aku boleh bayangkan kalau everyday aku makan everything yg my mom masak memang senang gila badan nak naik.huhu..ohhhh
 
tapi one more thing yg selalu terjadi ialah...takkan ada peluang nak bangun sampai tengahari.nak cecah jam 8 pon susah.awal gila bangun cari bfast.hehe..itu biasa.kalau kt JB pon aku yg paling awal bangun.huhu berlagak kejap oo.
 
so??minggu ni aku takkan kemana-mana insyaAllah sebab next week cuti 4 hari.gonna spent my time with my family.yeay!
 
wassalam
 
p/s: dah confirm tarikh reunion @ penang on 16-18 feb :)

Comments

Popular Posts