Bukan bidadari

Assalamualaikum...

Aku ambil mase yg lame utk update blog ni.ade idea tapi takde mood nak mentaip.dalam mase beberapa minggu ni terlalu banyak yg berlaku sampai aku pon dah tak ingat satu ape pon.dah terlampau banyak sgt.then tak update.memang padanlah muke aku.

Aku rase last aku update 2 minggu lepas.and aku harap after this akan lebih rajin la aku mengupdate.dan memandangkan bulan ramadhan ni aku pon sangat menyetujui yg aku harus mengurangkan post utk mengelakkan meningkatnya saham dosa aku yg dah tersedia ada di papan saham dunia.kurangkan la di bulan mulia ini...

Kalau korang perasan bile bulan puasa ni akan ade trend2 tertentu yg ade time bulan ramadhan je.contoh mcm bazar ramadhan la kn.tapi utk rekod aku cuma jejakkan kaki sekali jer ke bazar ramadhan tu.mungkin sebab sesak dgn org dan kenderaan.dah mcm kt mekah nk kene tawaf cari parking kereta.sebab tu aku sedikit malas...

Trend di opis pulak ialah mentidokan diri di bawah meja mase lunch hour.siap bawa bantal dengan kain batik bagai nk tido punya pasal.tapi aku cuma beralaskan kotak dan file jer.memang serupa mcm pengemis jalanan yg tido kt lorong2 gelap tu.nak tahu kenapa diorg tido kt lorong gelap?sebab susah nk tido di dlm terang.tak privasi dan sebab itu aku pilih tido di bawah meja.sejam pon jadilah tp disebabkan aku bukan jenis yg mudah lelapkan mata,maka aku hanya akan bole terlelap setelah 45 minit memejamkan mata.lunch hour cuma satu jam....haish

Eh aku nk bertanya sikit tp mcm sedikit segan.hurmm...ape tanda2 seseorang itu ialah playgirl?hahaha...ape soalan aku tanya ni pon aku tak tahu.anyway aku just terfikir la whether is it wrong for someone to be friend with somebody from their past?maksud aku yg lebih jelas ialah maybe bekas teman rapat yg become strangers dengan sebab yg pelbagai.mungkin sebab stay too far yg membuatkan mase utk bertemu tu limited or mungkin sebab ade halangan drpd org ketiga and so forth.hahahah aku da mule mengarut.ok abaikan.doesnt matter.hurm

Tapi yg pasti aku bukanlah bidadari yg boleh bagi bintang atau bulan yg sentiasa ada kt atas tu.kalau ade yg minta,sila bermimpi.aku tak mampu.peluang bukan ade pada tgn aku tapi peluang terletak pada diri sendiri.mungkin ape yg berlaku pada kita sekarang tu salah satu peluang yg tuhan beri tp kita tak nampak.ape yg kite buat cuma menyalahkan orang lain dan takdir.itu silap kita yg cume sedar bila kita buat silap berulang kali dan sekadar mencari peluang...

Pernah tanye diri sendiri sampai bila nk mengharapkan peluang?tak pernah?tanya la sekarang.semua akan jawap 'siapa yg nak lepaskan peluang?orang bodoh jer'...

Kita bagi peluang pada org lain tapi belum tentu org lain mampu beri peluang pada kita.so jangan terlalu mudah memberi kalau kita sendiri kekurangan.bukan sebab pentingkan diri sendiri...tapi itu keharusan sebenarnya.jangan expect org lain punya hati baik seperti kita.

Hahah.sekali sekala update pastu nk membebel.pfftt...ok first trial via fon.hidup ini mudah kalau kita pandai simplify.kbai

Wsalam

Comments

Popular Posts