Saya bukan fussy or joy2 customer.Saya customer service!!

Assalamualaikum w.b.t

FUHH!!
Kasi tiup habuk sikit yg bersawang dlm blog ni.Kesiannye tak berjenguk langsung  oleh pemiliknya yg disukai ramai oleh peminat2 blog seantero Malaysia suatu ketika dahulu.

Sebenarnya aku ada isu nk kupas agar kita sama2 dpt mengadaptasikan kebaikan & impak positif yg bakal aku kasi tahu engkau org la yer.Sekali sekala aku skema sbb aku sendiri meluat tgok bahasa budaq2 sekarang nih.Buad ayad ntah hape hape ntah...menyampah taak??

Ok berbalik kepada pemikiran org dewasa dan penulisan serta ejaan yg diterima pakai dlm SOP pembelajaran di semua sekolah2 di Malaysia,kecuali jika terdapat typo,harap dimaafkan.perghh letih cenggini.

Semalam aku survey2 la instagram aku.mostly aku follow org yg berbisness secara online.yelah aku akui yg IG ni bagi kemudahan customer nk tgok barang die camne gaya,rupa,warna...kecuali bau la takde kt situ.So susah sket la nk beli perfume kan.

Mostly owner ade tulis "no fussy or joy2 customer".haaa yg ini aku setuju la kan.Ini kira warning la kpd mereka2 yg mmg dah takde kerja mcm aku ni kt opis,nk kacau org,tipu org.Aku tak la tipu org...Aku update blog jer kalau takde kerja nk buat.

So bila aku dah tertarik nk beli brg mase aku stalk2 tu,aku try whatsapp dgn berhemah & sopan.Tapi sort of discussion aku tu end up dgn satu perasaan yg "perghhh sakit pulak aty gua ni"!!.barang tu agak mahal la even tak cecah ribu ringgit tapi kalau aku beli,suku gaji aku sebulan habis kot.So bagi aku takde salahnye kalau aku nk tnya details item sbb aku bayar!tapi die boleh suruh aku refer IG die.Semua details dah ade dlm tu.So aku terfikir la kalau aku dah yakin nk beli,aku just bank in payment then item dipost,aku receive baru aku boleh cek condition brg tu?So kalau tetiba brg tu tak menepati spesifikasi yg aku nak,boleh jamin ke brg tu aku boleh pulang & wang dikembalikan??

Ibarat kau pegi kedai henpon,kau nk beli iphone5s,kau nampak ade atas meja display tu siap harga,details,etc...kau tak boleh tanya tuan kedai tu ke berapa harga dia?dah terang2 ada harga kt situ tapi kita sbg customer ada hak utk tanya lagi dan lagi dan lagi.betul x??

Thats the way how we entertain our customer.To convinced them to buy our product lebih2 lagi kalau barang tu takde dpn mata.Harapkan gambar jer!kalau kita beli beger KFC or McD pon,dpt sama ke dgn yg dlm iklan or display picture??

Aku tak paham ape makna "fussy or joy2 customer" tapi tak salah kot kau layan pertanyaan org yg mungkin sgt2 nakkan barang tu.OH GO PRO...kehkehkeh.oops!

Anyone boleh bagi pencerahan ape itu fussy or joy2 customer??exactly the details of it.Sbb bagi aku soalan2 yg berkaitan dgn item yg nk dibeli,tak salah kot kalau kau jawab betul2.Baru la maju bisnes online kau tu.Aku pon bukan baru sekali beli brg secara online ni.Alhamdulillah semua selamat sampai dgn kondisi yg agak mantop.Contohnya macam kasut sanding aku tu.Beli kt Zalora dokl!! Baekkk dokk !!

Ok lah.Sampai disini sahaja kupasan ketidak puasan hati & pendapat org bijak pandai dari Kluang.Semoga berjumpe lagi.

Save link blog gua



Comments

Popular Posts