Wow esok april FOOL la fool !

Assalamualaikum w.b.t.
Dgn nama Allah yg maha pemurah lagi maha mengasihani...

Pernah kena tipu? Pernah rasa sakit hati di tipu? Huhuhu.kesian. Tapi sbb hari tu kononnya April fool, tak ape lah.dimaafkan :D

sebut pasal April Fool,aku pernah di foolkn.hehe.tp aku xmara pon. Bukan sbb April fool tp sbb yg menipu my bff la.aku anggap die make a joke.mmg pandai.huhu.sbb smpai hari ni aku masih ingat lg.

Dulu masa student aku suka merempat bilik org lain.sbnrnya dpt kolej tp disebabkan aku ni degil,aku xnk stay kolej tu sbb kwn2 aku duduk kolej lain.nama kolej tu kolej S bukan nama sebenar.kolej yg aku dpt tu kolej T bukan mana sbnr :).

Mlm April fool tu,aku rancang tido bilik kwn aku di kolej S.tiba2 satu sms masuk.kwn aku yg stay bilik aras lain bgtau 'ADA SPOTCHECK BILIK'.aku ni bukan penakot tp cuma seram sket.risau kiranya terkantoi dan menyusahkan kwn aku yg aku tumpang bilik tu....

Dgn perasaan CUAK dan BERDEBAR....aku masuk dlm toilet yg berada di hujung aras setiap blok.JAUH JUGAK OK.

tunggu punya tunggu punya tunggu punya tunggu,aku pon pelik. Kenapa senyap aje?kenapa bilik lain xsibuk pon nk spotcheck?aku da stay sejam dlm toilet ni!SHIT! tiba2 aku teringat hari ni 1 April. Woha! Syok betul kene stay dlm toilet sejam.

Lepas tu kesian la kwn aku tu.xnk cerita la apa aku buat dgn die...kalau lelaki,kamu bole agak kot aku buat ape. Kalau perempuan pon kamu bole agak aku ckp ape.huhu.neway thanks beb.hehe...terisi mlm aku dgn gelak tawa.

Ok...disebalik April fool tu.sbnrnya sejarah ni xpasti lg.tak ada kesahihannya.cerita ni aku da dgr sejak skolah agama darjah KAFA lg...ustazah aku yg cerita.kamu pon pasti pernah dgr...

Dulu zaman aku blum lahir...di sepanyol,zaman kejatuhan islam.tentera kafir sepanyol dah berjaya kalahkn islam...so org2 islam bersembunyi dlm rumah masing2...

Tentera sepanyol xpuas hati.diorang bgtahu yg org islam boleh selamatkan diri dgn melarikn diri menggunakan kapal yg berlabuh.mula2 org islam mcm takot ditipu.so diorang ge la usya2 betol ke ade kapal tu...BETUL LA ADA.

Pastu diorg balik kemas dan bergerak beramai2 menuju ke pelabuhan.lincah je tentera sepanyol tu bakar rumah diorg dan kapal skali.mungkin masa diorg patah balik nk berkemas tu,kapal kne bakar.then bile lepas kemas nk ke kapal tu,rumah pulak.

Then org islam dibunuh beramai2! Masa 1 APril! So xpayah la kene2kn org masa 1 April ni..ibarat menyambut kekalahan dan pembunuhan saudara islam sendiri....

Kalau nk kenakan kwn pon 2 April ok la...huhu(joking)

ok ok.entry ni sbnrnye nk ingatkn aje...xde niat nk boikot esok sbb esok besday my opismate.huhu.kang ade jugak yg terasa mcm org nk boikot bday die pulak...juga kpd mf BFF yg make a fool of me tu.huhu.xmara pon kaw.cuma teringat bile sampai tarikh 1 April ni.mesti muke kaw.xde lain..hee. Hye! Chill eh kalau bc ni. ;)

assalamualaikum

Comments

Popular Posts